diversity Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Hei. Lenge siden jeg har hatt noe med stasjonære pcer å gjøre. Har nettopp funnet frem min gamle stasjonære og tenkte på muligheten med å oppgradere denne. Har et chieftech miditower og hdd, cdrom etc. Tenkte ikke på å oppgradere mer enn at jeg kan kjøre diverse eldre spill og kanskje redigere litt film mm. Som sagt har jeg ikke fulgt med på hw markedet på en stund, så vet ikke hva som passer sammen etc. Det som står i maskinen nå er et Abit nf7 hovedkort, amd 2500+ cpu, og 2x 256mb corsair brikker, radeon 9600 skjermkort. Er det mulig å bare oppgradere cpu, minne og skjermkort? eller er det ca like rimelig å oppgradere alt (og beholde kabinett)? mvh Erik Endret 12. januar 2009 av diversity Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Hallo, her er mitt forslag, ble riktignok litt over 1500 men du må jo ha nytt det meste av innmaten. Drøye 1800 kr, og du får veldig bra kraft for pengene vil jeg påstå. Skulle også være gode muligheter for overklokking av cpuen, burde være greit å få den over 3 ghz. https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=84223 Endret 6. oktober 2008 av anordne Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 hmm.. ok.. men det er da mulig å bruke det gamle kabinettet og slikt? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Ja det skulle gå greit det, du burde jo ha en ok psu også da, rundt 250w, har du det? Endret 6. oktober 2008 av anordne Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 det har jeg helt sikkert Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Da er det lite å vente på, bare å bestille, så lenge du ikke vurdere å legge mer penger i det. Endret 6. oktober 2008 av anordne Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 blir vel 500kr i frakt hvis en skal handle sånn. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) hvorfor 500 i frakt? finnes det noe rimeligere alternativer også? Endret 6. oktober 2008 av diversity Lenke til kommentar
anordne Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) blir vel 500kr i frakt hvis en skal handle sånn. Viss du ser lenger ned så kan du bestille alt hos amentio (de venter inn skjermkortet de neste 3dagene) og de tar 132 i frakt. blir totalt 2025 Endret 6. oktober 2008 av anordne Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Bumper denne fordi det aldri ble gjort noe innkjøp. Nå derimot har studielånet kommet. Regner med hw har blitt litt billigere over nyttår. Setter pris på all hjelp. Erik Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Bumper denne fordi det aldri ble gjort noe innkjøp. Nå derimot har studielånet kommet.Regner med hw har blitt litt billigere over nyttår. Setter pris på all hjelp. Erik Nei, hardware har ikke blitt billigere siden oktober (heller motsatt). Så i realiteten er det samme oppsett med et unntak som vil være aktuelt, om det er prisramme 1 500 - 2 000 kr. Unntaket er at man må velge E5300 som CPU, da E5200 ikke er tilgjengelig lengre. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 hmm.. lyst å poste et oppsett til ca 2500,-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå