SAGE Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 ser at i usa så ligg Canon Ixus V (powershot s110) på ca.350$.....hvordan virker garantien ved kjøp i ut landet??kan jeg levere det inn til en forhandler her i landet og fortsatt ha de samme rettighetene?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Du ma jo betale frakt og forsikring. Skal du ikke ha flyfrakt, må du regne med ca 2 mndr. levering (overseas). Hva med video ut til din TV. USA har annet system enn europa osv. Du får helt sikkert trøbbel om det oppstår tekniske problemer med kamera. Kunder i Norge har problemer med importørene. Om ikke alle så har ganske mange leverandører et "fast gebyr" på innleverte garantirep. Dette er i strid med kjøpsloven. Har samlet en god del utklipp om dette. Mitt råd: Bruk prisguiden til digitalkamera.no, og kjøp i Norge. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 Har onkel i usa som kommer på besøk til våren...tenkte at han skulle kjøpe det for meg, så frakt og forsikring trenger jeg ikke.... Støtter ikke Ixus V begge systemene når det gjelder video?? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Det er jeg ikke sikker på SAGE. Jeg ser at de fleste nye kameraer gjør det. Mitt svar er generelt - ville bare gjøre oppmerksom på hva man skal passe på. Jeg har nemlig brent meg tidligere på "billigkjøp", som etter hvert har blitt dyrere enn forventet.... Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 hallo Angående garanti på kamera kjøpt i usa kjøpte et pentax 135mm kamera for ca 5 år siden. Fikk en feil på optikken etter ca 1.5 år, sendte det inn til pentax norge som avviste rekl fordi det var kun ett års garanti her i Norge hvis kameraet var importert av meg:) Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Greit å vite Tjuddi. Forhandlerne vegrer seg alt de kan for å unngå "unødige" kostnader.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå