Gå til innhold

Tv-sendinger blir strekt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått meg en ny Tatung 32" LCD V32MAAK-ET1

1366 x 768, 1500:1, 2 x HDMI, men har problemer med både avspilling av dvd og Tv-sendinger.

Tv'en er jo en widescreen tv, men jeg får svarte striper oppe og nede når det er widescreen sendinger,

mens når det er vanlige sendinger får jeg et helt bilde. Jeg har fiksa slik at den er innstilt på 16:9 format.

Hvis jeg setter på 4:3 får jeg bare et bitte lite bilde midt på skjermen, men da er i alle fall tv-bilde i riktig format.

Det vil si ikke strekt.

Noen som har noen erfaringer med dette problemet eller som kanskje vet om noe jeg kan stille inn på for å få rett

bilde? Det er fryktelig irriterende når alle ser lave og breie ut. huff :thumbdown:

Hilsen Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har fått meg en ny Tatung 32" LCD V32MAAK-ET1

...

Noen som har noen erfaringer med dette problemet eller som kanskje vet om noe jeg kan stille inn på for å få rett

bilde? Det er fryktelig irriterende når alle ser lave og breie ut. huff :thumbdown:

Dersom ikke MAAK er veldig forskjellig fra MCAK, fjorårets utgave av den samme, som jeg har, trykker du bare på ARC-knappen til du har valgt formatinnstillinga "zoom" . Da skal det bli riktig visning av bilder ved letterboxede analoge 16:9-sendinger.

Dersom du ikke får fram noe alternativ som heter "zoom", sjekk om du virkelig ser på bilde fra TV-ens egen tuner, eller fra en boks tilkoblet via HDMI-kabel.

PS: Du er sikker på at widescreensendingene du så på var 16:9 (1,78:1) og ikke en kinofilm i 2,35:1?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...