Rincewind76 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tenker på å bytte ut CPU-kjøleren fra standard boxed til noe litt mer stillegående og kjølende, og blant annet OCZ Vendetta 2 virker ok til en grei pris. Med mitt HK P5Q Deluxe fulgte det med en liten chipset-vifte (som sikkert bråker fælt), som manualen oppga skulle brukes ved passiv kjøling av CPU. Ved aktiv kjølig ville luftstrømmen fra CPU-kjøler ordne biffen. Spørsmålet mitt blir da om CPU-kjølere som blåser sideveis (i steden for mot HK) gir nok kjøling til chipset? Må/bør jeg velge en CPU-kjøler som blåser nedover? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Tenker på å bytte ut CPU-kjøleren fra standard boxed til noe litt mer stillegående og kjølende, og blant annet OCZ Vendetta 2 virker ok til en grei pris. Med mitt HK P5Q Deluxe fulgte det med en liten chipset-vifte (som sikkert bråker fælt), som manualen oppga skulle brukes ved passiv kjøling av CPU. Ved aktiv kjølig ville luftstrømmen fra CPU-kjøler ordne biffen. Spørsmålet mitt blir da om CPU-kjølere som blåser sideveis (i steden for mot HK) gir nok kjøling til chipset? Må/bør jeg velge en CPU-kjøler som blåser nedover? Viften som følger med er egentlig beregnet for montering hvis cpu kjøles passivt. Du kan trygt la være å montere den og gå for en kjøler som blåser "sideveis", som Vendetta 2 - som er en meget god kjøler. Skal du overklokke med høy fsb og øke spenningen til northbridge en del, kan du se etter en kjøler for NB-chipsettet, evt. montere på en vifte der. Endret 7. oktober 2008 av runniz Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ok, har ingen planer om OC foreløpig, så da blir det nok Vendetta 2. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå