Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Antall brukere på Linksys WRT54GL med Tomato firmware

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit spørsmål

Kor mange brukere takler ein Linksys WRT54GL router med Tomato 1.21 firmwaren innlagt?

Dei aller aller fleste klientene kjem til å koble seg på andre trådlause punkt som er kobla til LAN portene på Linksysen vis det blir akutelt. (Er litt avstander inni bildet...)

Linja er ei 20mbits linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelt og greit spørsmål

Kor mange brukere takler ein Linksys WRT54GL router med Tomato 1.21 firmwaren innlagt?

Dei aller aller fleste klientene kjem til å koble seg på andre trådlause punkt som er kobla til LAN portene på Linksysen vis det blir akutelt. (Er litt avstander inni bildet...)

Linja er ei 20mbits linje.

Bruker samme router men med DD-WRT firmware. Så vidt jeg vet så er den firmware også av høy kvalitet. Hva slags trafikk skal du kjøre? FTP, spillserver, torrent?

Kjører selv torrent og har strupa trafikken ned til 200 samtidige brukere. Går fint uten sinnsyk lag. Firmwaren jeg har har støtte for QOS slik at du kan prioritere enkelte typer trafikk over annen

Lenke til kommentar
200 samtidige brukere? du meiner connectios?

eg meiner antall klienter, antall pc'er tilkobla.

Har 200 connections ja.

Hva skal PC'en som er tilkoblet gjøre? Snakker du om antall fysiske PC'er i et hus/rom skal tilkobles denne ruteren? Via kabel?

Ruterne har vel 4 porter så da kan du ha 4 PC'er tilkobla. I heimen min har jeg i tillegg til den 3 stk 8 ports 3 com officeconnect gigabit switcher I den ene etasjen er det IP telefon, printer, server og ymse annen skit. I etasjen over der det ps3 xbox360 og en del kontakter bortover veggen for å koble på laptopper så man har litt troughput når man skal gjøre filoverføringer til server.

Trådløst duger kun til websurf og mailsjekk. Alt annen gjøres over kablet nett her hos meg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...