Gå til innhold

Sony dcr-pc110e ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger noen råd da jeg lurer på å kjøpe et brukt digital videokamera av en kompis.

Det er et Sony dcr-pc110e og jeg har forstått at det skal være et bra kamera med Carl Zeiss linse blant annet, men det mangler noe utstyr og garantien har gått ut. Kostet over 20.000 som nytt.

Det som mangler er kabelen for å koble kameraet til pc'en men det er vel en smak sak å skaffe? - er ikke dette bare en standardkabel (Firewire) jeg kan få tak i hvor som helst?

Kompisen min har også klart å rote bort cd'en med programvaren som følger med. Jeg har søkt litt på nettet og tror det er MGI Videowave 4 SE software. Går det fremdeles an å få tak i dette programmet? Eller er jeg ikke avhengig av dette programmet for å koble kameraet til pc'en for å laste over filene? Er det andre programmer jeg kan bruke istedet? gratis software?

Jeg gidder ikke å kjøpe kameraet om jeg ikke blir i stand til å kunne redigere film på pc'en min, så jeg trenger noen råd om hva jeg bør gjøre.

kanskje er det så enkelt som om at hvis jeg kobler til firewire kabelen, så kan jeg bare dra filer over? ja, jeg er litt grønn på området videokameraer. :(

Han har antydet en pris mellom 8-10 000,- Er det verdt det eller bør jeg se om jeg kan finne et bra nytt kamera? (av tilleggsutstyr følger det med en svær kloss av et batteri som visstnok kostet litt ved innkjøp)

fint om noen kunne hjelpe meg :)

Hilsen Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Firewire-kabel pleier ikke å følge med kameraet, men det gjør USB-kabel for stillbilder. Den kan koste en del å skaffe.

Videowave er det ikke så farlig med, bruk heller noe annet. Men du kan få bruk for drivere til evt USB-tilkobling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...