Gå til innhold

Bærbar som "tydeligvis" har svært sensitive touchpad

Luvilu

Anbefalte innlegg

Ja, dette var beskjeden jeg fikk. For ca 2 mnd siden så kjøpte jeg meg en ny bærbar, en Acer Aspire 5520 med Vista. Fra før hadde jeg en Aspire 3610 med XP). Med en gang jeg tok i bruk maskinen merket jeg at det var noe som ikke stemte. Når jeg feks skrev i forum som dette så "hoppet" markøren titt og ofte tilbake i teksten slik at jeg plutselig satt å skrev midt inne i teksten. Dessuten kunne plutselig all teksten merkes og da slettes ved at jeg ikke rakk å reagerer før jeg trykte på ny tast. Om musepekeren ble liggende over slike reklamer så kunne disse plutselig åpne seg uten at jeg trykte på touchpaden. Om jeg satt å skrev med flere på msn så kunne disse "dialogboksene" åpne og lukke seg om hverandre uten at jeg var borti noe som helst, alstå jeg satt bare å skrev og plutselig åpnet en av de andre rutene seg.

Jeg tok med maskina innom der hvor jeg kjøpte den og de testet den og fant ut at det var nok noe som ikke var helt bra og de gjorde noen oppgraderinger slik at den skulle bil bedre. (Før jeg leverte den inn fikk jeg beskjed om at dette nok var virus, og at jeg hadde vært ekstremt uheldig, noe som ikke var mulig, men dette skjønte de da selv etterhvert). Da jeg fikk tilbake maskina fikk jeg beskjed om at den skulle være bedre, men at touchpaden nok var litt sensitive og at jeg ikke måtte holde håndbakene så hard nedpå maskina. Dette får meg til å undre litt.

Joda, maskina er blitt bedre den. Stort sett i allefall. Noen ganger , som akkurat nå, får den "tilbakefall". Det er et enormt strev å sitte å skrive bare dette innlegget da markøren titt og ofte flytter plass til lengre bak i teksten.

Men det som forundrer meg aller mest. "Maskina har en sensitive touchpad så ikke legg håndbakene så veldig nedpå maskina".... Si meg, er ikke maskina laget for at man skal støtte håndbakene nedpå? Jeg legger uansett ikke mye vekt på, de er knapt nedpå. Hva skal jeg gjøre da, sitte slik man skrev på de gammeldagse skrivemaskinene?

Er det virkelig meningen at man skal akseptere at maskina er så sensitive? Jeg må også få legge til at jeg har til og med sittet og sett på skjermen uten å skrive/holde hendene i nærheten av den, og likevel har det skjedd ting som at feks Internettfanene åpner seg om hverandre om jeg er på flere sider samtidig....

Endret av Lynn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du nå helt sikker på at det ikke er deg som er problemet? Altså at du kommer borti med genser-kanten osv. når du skriver?

tuchpaden fungerer bare med hudkontakt ikke noe klær etc :)

edit: ok da kansje klær funker men da er den ikke veldig sensetiv :S

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Er du nå helt sikker på at det ikke er deg som er problemet? Altså at du kommer borti med genser-kanten osv. når du skriver?

Vel, så sikker som jeg kan bli, jeg er jo ikke helt på bærtur da.... ;) Jeg har en bærbra fra før med touchpad hvor jeg aldri har opplevd dette og jeg har også opplevd å bare sitte å se på skjermen og det har skjedd ting. Som jeg lurte, HVOR sensitive skal en toucpad være? Når jeg sitter og skriver har jeg god avstand til paden, ingen genser eller lignende som forstyrrer noe der.

siden du har en acer hold inn Fn (knapp 2 nederst til venstre) og trykk F7 (kommer kansnje en pipelyd) og da har du dektivert tuchpaden :)

Men skal det være nødvendig å dekaktivere den for at maskina skal fungere normalt?? jeg bruker den jo jevnlig.

Lenke til kommentar
Det skal ikke være sånn, ta kontakt med Acer direkte så bytter de hele palmrest (touchpad + all plasten rundt).

Så med en ny maskin så skal jeg finne meg i at de skal bytte ut diverse deler for at den skal fungere optimalt? Vel, jeg får vel bare kontakte Mamoz igjen da, for slik kan det jo ikke være. Er jo måte på hvor tålmodig jeg skal være.... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...