Gå til innhold

Intel 3,06GHz CPU temp

50z

Anbefalte innlegg

Heisan

Vet ikke hva som er normalt, men CPU tempen på en 3,06GHz kommer lett opp i 70 garder (åpent kabinett). Vifta er orginal boxed, og hk er abit IT7-MAX2. Pc'n er montert av komplett.

Personlig reagerte jeg litt på tempen.....

Er dette noe jeg bør ta kontakt med komplett på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du leste av hovedkortet sitt innebygde prog for temp visning? I så tilfelle kan det godt være at den viser feil, fordi det virker VELDIG rart at en p4 cpu skal ligge på så høy temp med mindre du har overklokket den. Normal temp for den cpuen er vel sånn ca. 30-40 grader, ikke 70 - selv ikke ved tunge applikasjoner.

Så ja, du kan godt ta kontakt med komplett.

Lenke til kommentar

Tempen som leses av er det jeg ser i det medfølgende monitoring programmet og i bios. Siden du nevner "Kernel temp" på 68 grader, er det noe spesiet du tenker på da ?

Takker for kjappe savr.

Lenke til kommentar

Den tempen er helt banana. Du må se på den andre opgitte CPU-tempen. (Hvis du har det problemet) Hadde selv dette "problemet" før. Samme hvilken VCore, hastighet og kjøling jeg hadde, så lå Kernel Temp på 68C, mens den andre varierte mellom 34C og 74C (74C med Zalman kjøler heelt uten vifte)

Lenke til kommentar

siden cpu temp (Kernel Temp) lett når over 70 grader sender jeg pc'n inn til rep. Kunne sikket fika dette selv, men siden dette er en garantisak skal jeg plage "komplott" med dette. Har en annen pc så jeg over lebver så lenge.

dog hele klargjøringen av pc'n bar preg av slurv/hastverk. Antagelig er det en nyansatt siom har montert den pc'n.

Lenke til kommentar
Du leste av hovedkortet sitt innebygde prog for temp visning? I så tilfelle kan det godt være at den viser feil, fordi det virker VELDIG rart at en p4 cpu skal ligge på så høy temp med mindre du har overklokket den. Normal temp for den cpuen er vel sånn ca. 30-40 grader, ikke 70 - selv ikke ved tunge applikasjoner.

Så ja, du kan godt ta kontakt med komplett.

30-40 grader ved full load? Min 3GHZ ligger på ca 45 idle og 56 full load. Dette er med boxed kjøler/vifte på et P4G8X-Deluxe og målt med onboard sensorer med Asus Probe. Hvis jeg bruker P4PE-kortet ligger den på 59-60 grader ved full load, også målt med onboard sensorer og Asus Probe.

Maskinen er foreløpig ikke klokket noe, hverken på ram eller cpu.

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar
Asus probe er iverfall ikke noe å rette seg etter da jeg prøvde 2 like kort i maskinen og fikk mellom 15-20 grader forskjell

Godt mulig det, men poenget mitt var at Dirty Water gav inntrykk av at normal-temp på en P4 3.06GHz ved full load skal ligge på 30-40 grader (med boxed vifte/kjøler?). Så lav temperatur har jeg aldri hørt om med mindre man bruker mer aktiv kjøling.

Alle de temperaturene jeg har lest om har vært på mellom 55 og 60 grader ved full load.

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...