Gjest Smerter Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei Jeg er en vanlig gutt på 16 år, og jeg har ett "lite" problem, det er at noen ganger får jeg veldig vondt i den venstre testikkelen. Det kan skje hvis jeg f.eks har fått ett slag (som sikkert er normalt), eller det kan skje når jeg rører den mye. Hvis jeg husker rett, så kan jeg springe uten å få denne smerten. Smerten går over når jeg er i ro over lengre tid (hvis jeg sitter i lengre tid, eller hvis jeg sover). Det lengste smerten har vart i strekk er 3 dager tror jeg, og da var det like før jeg besøkte lege. Den venstre testikkel er litt mindre enn den andre, og som jeg har lest på en annen topic, så var visst dette ikke normalt. Når jeg har vondt så pleier det å komme opp en ekstra "kule"... Jeg håper ikke det er ett tegn på kreft, fordi ingen i min familie har det. Pappa fortalte meg at han hadde vondt en gang, og da fant ikke legene ut noe, men de antok at han hadde strekt den... For to-tre år siden var jeg innlagt på sykehuset, og da tok jeg en del blodprøver, urinprøver og avføringsprøver, men de fant ikke ut noe unormalt... Jeg håper at jeg kan få hjelp. Og ja, å gå til lege med det er flaut... Mvh Gjest Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Testikler har så og si aldri lik størrelse, så det er ikke noe unormalt. Når det gjelder smertene er det sikkert ikke noe å bekymre seg over, men det er heller ikke lurt å ta noe sjanser, så bestill en legetime du og håp på det beste. Lenke til kommentar
Gjest Smerter Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tusen takk for positivt svar Men tidligere leste jeg en post av United5555: "Det du sier at det er helt vanlig med at den ene testikkelen er større enn den andre, der er jeg ikke helt enig med deg. Testikkelene skal være omtrentlig jevnstore." Jeg tror jeg skal snakke med pappa i morgen, jeg tørr ikke å gå alene... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Det er normalt at den ene testikkelen henger litt lenger ned enn den andre, som regel den venstre. Om du mener at selve diameteren på den ene er større enn den andre, så bør du få det undersøkt. Du kan ha fått snurr på sædlederen til ene testikkelen, som fører til opphovning, smerter og om det ikke behandles i tide må den aktuelle testikkelen fjernes.. Er ikke noe å være flau for forresten, legen har nok undersøkt testiklene til mange du kjenner, for å si det slik Endret 6. oktober 2008 av likferd Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg sier ikke at testiklene er helt forskjellige, men de er ikke symmetriske for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest Smerter Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ok, takker for hjelp Jeg snakket med pappa i går, og han sa faktisk at han hadde sånne smerter en del ganger, i det lengste har han hatt smerte i en uke. Han ble fraktet til sykehuset, men de fant ikke ut noe. En lege sa faktisk at det var normalt å ha vondt noen ganger. Jeg fikk vondt i går kveld, så jeg tok en Voltaren og en smertestillende og la meg. Jeg voknet kl. 03:00 og smertene var gått litt ned, voknet 08:00 igjen, og da var smertene borte. Da jeg så på de nå nettop så var de faktisk like store, og formet akkurat likens... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Det er normalt at den ene testikkelen henger litt lenger ned enn den andre, som regel den venstre. Interessant at du nevner venstre, har selv observert i eget tilfelle og på andre helseforum at det faktisk er vanligere med venstre enn høyre. Hva skyldes dette egentlig? Måten vi lå på i livmoren? Endret 7. oktober 2008 av dicktator Lenke til kommentar
Gjest Smerter Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er normalt at den ene testikkelen henger litt lenger ned enn den andre, som regel den venstre. Interessant at du nevner venstre, har selv observert i eget tilfelle og på andre helseforum at det faktisk er vanligere med venstre enn høyre. Hva skyldes dette egentlig? Måten vi lå på i livmoren? Ja, det er interessant det, fordi i mitt tilfelle er det slik at min høyre henger lengre ned... Lenke til kommentar
Gjest Clementin Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Dette kan være varicocele, symptomene minner om det... Jeg trodde at jeg hadde det en periode. Kjenner du noen opphovnede blodårer ved testiklen? Sykdommen er ikke direkte farlig og det verste symptomet er infertilitet i tilegg smertene som du beskriver. Dette er da kun et alternativ men jeg ville oppsøkt lege Lenke til kommentar
Gjest LArs Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er normalt at den ene testikkelen henger litt lenger ned enn den andre, som regel den venstre. Interessant at du nevner venstre, har selv observert i eget tilfelle og på andre helseforum at det faktisk er vanligere med venstre enn høyre. Hva skyldes dette egentlig? Måten vi lå på i livmoren? Tror faktisk jeg har lest at det har med om en er høyre eller venstre hendt. Og det kan også ha noe med possisjon på innvoller. Ikke farleg uansett Lenke til kommentar
Gjest tav Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 jeg har akuratt samme problem. 23 år. hatt det i ca 2 år nå.. besøkte lege men sa at ingenting var galt. var der i en periode det ikke var vondt.. lurer også veldi på hva det kan være. ofte gjør det vont langt ned i lysken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå