Gå til innhold

Hvordan installere vLite? Dette burde vel være enkelt å svare på :)

2bb1

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å få installert vLite på XP-maskinen min for å tune en Vista-installasjon.

Men hver gang jeg prøver å åpne programmet, får jeg opp "bla bla need to install WAIK". Se bildet under. Jeg har lastet ned den greia de refererer til og installert alt det der. Men det vil fortsatt ikke starte! Hva er det som gjør det så jævla vankselig?? :realmad:

Har prøvd på maskin med XP, XP Pro og Vista 32 bit. Samme drittet på alle sammen.

post-35504-1223311194_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å manuellt kopiere wimgapi.dll til vLites program-mappe? Du finner den vel i en av WAIKs mapper. (Bruk den du finner i en "x86"-mappe, hvis du har en 32-bits installasjon av Windows. Har du en 64-bits installasjon, skal du bruke den som er i "ia64").

Lenke til kommentar

Der gikk det! Takk og lov for opplyste personer som deg! :thumbup:

Men hvorfor i alle dager er ikke den inkludert fra starten av? Blir litt for tungvind spør du meg (selv om det ikke var så vanskelig å kopiere filen akkurat).

Men ja, takk nok en gang!

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men tror det er noe med vLite som ikke er helt i stand. Leste i hvertfall et par steder hvor flere hadde problemer med den filen. I noen få tilfeller vil den ikke bli automatisk flyttet over i riktig mappe. Hadde samme Windows - installasjon som deg før, og da fungerte det smertefritt. Er nok bare en bug som utviklerne må ordne opp i. :)

Lenke til kommentar

Svaret er enkelt, Microsoft tillater ikke at andre distribuerer deres filer. Så han som har laget vLite fjernet disse og linker til en 1.3gb iso som du må laste ned fra Microsoft for å få tak i de filene, som er ca 250-300 kb.

Komplett idioti.

Men filene er tilgjengelige i disse to postene. 1 og 2.

Vet ikke hvor lenge de blir liggende.

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...