LockBreaker Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg lurer litt på hvilket av disse to høytalersettene passer best til mitt bruk? Jeg kommer til å bruke høytalerene til musikk, spill og film i den rekkefølgen. Hvilket annlegg har best bass? Og hvilket spiller høyest? Skal kanskje brukest til å spille på fester. Har dere noen andre annlegg å anbefale meg? Hvorfor jeg ikke velger HiFi-system: - Har ikke råd til det. - Koster jo veldig mye dersom man skal ha et annlegg som yter like godt som Logitech sitt eller Creative sitt. (?) Dersom valget skulle ha fallt på et HiFi-system så måtte det nok kostet omtrent det samme og det måtte ha ytt bedre. Mvh Endret 6. oktober 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) til musikk og fest så vil jeg anbefale creative'n på det aller varmeste, uslåelig bass og spiller høyere enn logitech. creative s750 har vært på markedet siden 2001 og fremdeles er det det beste anlegget selv idag, snart 8 år etter det først kom. skapdøra plaprer når jeg spiller musikk på den og da har jeg ikke halv styrke engang............hohohoh.......det er gromt:) hva er vitsen med dyrt hifi når man får disse anleggene med tilnærmet lik ytelse,men rimeligere og kan benyttes til så mange medier. Endret 6. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Bør vel også ha et lydkort dersom jeg skal kjøpe dette annlegget? Er det strengt tatt nødvendig? Onboard sound har jo forbedret seg markant de siste årene. Har pratet med mange som er ganske overasket over hvor god kvaliteten på onboard var, selv for onboard altså. Det ideelle hadde jo selvsagt vært et lydkort. Men det får da heller komme siden. Det er jo ikke så mye bra av lydkort på markedet nå akkurat. Creative X-Fi er et godt kort men etter mine erfaringer er de rett og slett for dårlige til å lage drivere. Får heller vente og se. Kanskje jeg kombinerer lydkortkjøpet med Windows 7 lanseringen. Totaleffekten på bassen til Creative ligger på over 200w mens hos Logitech ligger den vel på 188w tror jeg. Eneste er vel at Logitech sin subwoofer er 10" og Creative sin er 8" men er ikke sikkert det har så my å si for ytelsen kanskje? Mvh LockBreaker Endret 6. oktober 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) jeg kjører creative s750 på onboard lydkort som funker greit, kvalitetsmessig tror jeg ikke det er allverden å hente med et ekstra lydkort. eneste grunn til å kjøpe lydkort er dersom onboard lydkort ikke støtter mer en 2.1. men har man 5.1,6.1 eller 7.1 support så er saken løst. creative har upmix system som gjør at 5.1 blir omgjort til 7.1 slik at alle høytalerne blir benyttet som jo er smart dersom man allerede sitter på et 5.1 lydkort. men lydkort er strengt tatt ikke nødvendig,kun nødvendig dersom ditt onboard lydkort ikke støtter surround anlegg. suben til s750 ligger på 218w for å være presis:) Endret 6. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Har det noe å si at Logitech sin sub er så mye større enn Creative sin? 10" (Logitech) og 8" (Creative), jeg vet ikke men det virker som en ganske stor forskjell i størrelse. Har dette mye å si for ytelsen til bassen? Hva med Klipsch Promedia 5.1? Er disse noe tess? Ser de skryter bra av dem på XS. Endret 7. oktober 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) bassen kvalitetsmessig tror jeg er temmelig lik, eneste unntak er at creative kan spille litt høyere enn logitech. jeg gikk for creative da jeg leste mange gode anmeldelser om produktet og fordi at creative er 100% fokusert på musikk og lyd. logitech spiller med mange baller i lufta samtidig innenfor dataverdenen. så tenkte at creative kanskje ville ha mer kvalitet lydmessig enn logitech. det anlegget du nevnte har jeg ingen kjennskap til,men så fullstendig lovende ut:) det er smak og behag vi er inne på når man diskuterer lydkvalitet mellom forskjellige produsenter. norske tandberg(som nå er konkurs) lagde flere formidable hifi og høytalersett i sin tid som gir lydkvalitet og styrke utover det vanlige som man nå kan anskaffe til en rimelig penge,kanskje verdt å se om det finnes noen slike ute på markedet nå. en kamerat har et sett tandberg til sin pc som han fikk for under 1000,- lappen som benyttes til blant annet musikk produksjon der det kreves høy kvalitet. jeg har selv ett sett med tandberg fra 70-tallet som kostet over 30 000kr den gangen og som er særdeles gode kvalitetsmessig og overgår klart min creative s750 i kvalitet og styrke. bare ett forslag fra min side,men da blir det litt mer styr med ledninger for å få herlighetene til å spille:( det er nesten ett fett hva du velger alle anleggene er gode og har fått skryt opp forbi ørene over sin kvalitet. jeg har prøvd logitech z-5500 som jeg syns var svært god, ingenting å si på det,men jeg syns at creative'n taklet bassen litt bedre. ellers så får man jo 2 ekstra høytalere med creative og 7.1 med et genialt upmix alternativ som tidligere nevnt. dersom du ikke har nok penger eller vil spare til ett ekstra lydkort så går du for logitech uten å blunke da den er rimeligere. hvis penger ikke er et problem så går du selvsagt for creative'n,men prøv først med onbard lydkort før du forhaster deg og kjøper et svindyrt lydkort:) Endret 7. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Arcel1t Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har selv z5500 bruker det til Film musikk og spill meget allsidig anlegg. Svært enkelt å kople til ved bruk av optisk funker som en drøm. Har hatt systemet i 3 år snart ingen problemer har forekommet. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ser at det står på "erfaringer" at Logitech har "vanlige" høytalerkabler, hva vil det si? Er det ment slik at jeg kan koble til høytalerene fra stereoanlegget mitt over på Logitech-settet? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 tror det ska være mulig ja,har lest om flere som kobler til andre høytalere til anlegget enn de som følger med. men da er det bedre å heller skreddersy et hifisystem etter egne ønsker syns nå jeg. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Har slått fra meg dette nå. Takk for hjelpen alle sammen, men tror jeg heller velger et HiFi system. Får bare prioritere litt annerledes på PC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ser at det står på "erfaringer" at Logitech har "vanlige" høytalerkabler, hva vil det si? Er det ment slik at jeg kan koble til høytalerene fra stereoanlegget mitt over på Logitech-settet? Det er vel mer meningen at du kan skreddersy lengden på kablene selv. Hvis du kobler et par vanlige høyttalere til forsterkeren på et Z-5000 anlegg, er jeg redd den fort kommer til å bli veldig varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå