Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Trenger tips til hvordan jeg skal fri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men forskjellen på spørsmålet er jo vesentlig

"vil du gifte deg med meg", eller "vil du forlove deg med meg"

Jeg synes ikke gutten skal spørre om jenta vil gifte seg , med mindre man faktisk kan sette et tidspunkt for bryllup (ikke nødvendigvis en dato i første omgang, men f.eks neste sommer, eller sommeren 2010).

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro det er særlig vanlig å spørre om man skal forlove seg, selv om det i praksis er det man blir.

Men hvis typen din spør om du vil gifte deg med han, så forventer du også at han følger opp med et tidspunkt sånn med det samme?

Du betyr alt for meg, jeg elsker deg blablabla.. Skal vi gifte oss? Jeg tenkte neste sommer!

Lenke til kommentar
Nei, men forskjellen på spørsmålet er jo vesentlig

"vil du gifte deg med meg", eller "vil du forlove deg med meg"

Jeg synes ikke gutten skal spørre om jenta vil gifte seg , med mindre man faktisk kan sette et tidspunkt for bryllup (ikke nødvendigvis en dato i første omgang, men f.eks neste sommer, eller sommeren 2010).

"Vil du forlove deg" er jo et usaklig spørsmål fra folk som ikke forstår hva forlovelse betyr.

Å være forlovet betyr å love seg til hverandre for ekteskap.

Ergo blir man forlovet av å fri og få ja. Den "riktige"/"ekte" måten å bli forlovet på, er

"navn, Vil du gifte deg med meg?"

"Ja"

Vips, så er man forlovet. Suppler gjerne med en ring(eller to).

Barn/ungdom som forlover seg uten å ha tenkt på ekteskap er bare tull. Forlovet betyr at man har bestemt seg for å giftes, bare ikke konkret når.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...