moviemartin Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Oppdatert! Bråtadammen på Søndre Spro Exif: 16-35@16mm 1/80 ISO 100 f/11 Ja, jeg er glad i mye farger. Bring it on Lavere eksponering, ny crop og null strømmledning bedre? Endret 6. oktober 2008 av moviemartin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Veldig pent! Kunne nesten vært en standard bakgrunn i Windows vista. Eneste som trekker ned er strømledningene oppe i høyre hjørne. Photoshop? Blåfargene i vannet var også nydelige. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Det første som slår meg er overeksponeringen. Mye utbrent her også ville jeg sett mere detaljer i trærne. Du sier du liker farger, det gjør jeg også, men jeg vil ha mer enn bare farger Horisonten kunne du gjerne plassert litt høyere etter tredelingsregelen slik at vi også hadde fått sett mer av det spennende i vannet. Kablene oppe i hjørnet kunne jeg også klart meg uten. Jeg må nesten ha et litt mykere bilde med lavere eksponering og kanskje litt mindre farger for å gi en bedre bedømmelse EDIT: Leif Endret 6. oktober 2008 av Milt Lenke til kommentar
ImNotHere Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Førsteinntrykket mitt er at det er et flott bilde! Litt typisk "windows-bakgrunn", men det er ikke nødvendigvis negativt. Fin komposisjon. Litt voldsomme farger for min del, men de fungerer fint sammen. Synes det er litt overeksponert og strømkablene er det en smal sak og ta bort. Lenke til kommentar
moviemartin Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 gjorde noen endringer i 1. post Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Den siste versjonen gjorde det for meg altså Dette ble mye bedre, selv om det kanskje ble litt klemt oppi høyre hjørnet. Jeg ser at det er fordi du ville ha vekk kablene der, så jeg skla ikke utsette deg på det Flott! Lenke til kommentar
moviemartin Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Den siste versjonen gjorde det for meg altså Dette ble mye bedre, selv om det kanskje ble litt klemt oppi høyre hjørnet. Jeg ser at det er fordi du ville ha vekk kablene der, så jeg skla ikke utsette deg på det Flott! Ser helt klart at det ble bedre ja, var vel bare lat... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Vannet er jo helt nydelig her. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Mine første tanker er at de mørke delene av bildet er for mørke og de lyse for lyse. Jeg tror kanskje en hdr-utgave av bildet hadde gjort seg. Kanskje med et polarisjonsfilter også. Utenom det har du funnet et godt motiv, og forbedringene du har gjort synes jeg er i riktig retning. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kan være enig i at lysforskjellene er litt i overkant. Lenke til kommentar
cookie007 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fantastisk bilde. Jeg kunne lett hatt det som bakgrunn på PC en min. Flotte farger, liker refleksjonen av himmelen på vannet veldig godt. Cookie Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Meget flott, rett og slett. Lenke til kommentar
moviemartin Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger! jeg lå på en våt mosehaug, og vrei og vrei på objektivet, for å få det til å gå videre( i mm),blei ikke fornøyd i det hele tatt, før jeg fikk de over på pcen. FF frister... Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 En Nesodding! :O Nye utgaven er en klar favoritt, det første var som andre kommenterte litt overeksponert. Liker fargene, Windows-bakgrunn kunne man kanskje kalle det ja. ^^ Uten at det er spesielt negativt. Siden dette er bildekritikk tillater jeg meg også litt småpirk: Det røde huset ble plassert ganske mot midten, men ikke helt. Kanskje noe å ha i bakhodet? Mulig det hadde blitt bedre om huset var plassert mer mot venstre eller helt i midten? Skjønner at du ikke kunne gjort mye med det nå, men til en annen gang. ;p Føler også at jeg mangler et sted å holde fokus, det er litt vann og litt himmel, men ingen klar overvekt av noen av dem. Kanskje du kunne fått med enda mer av himmelen og kuttet refleksjonen litt, eller kuttet litt av "original-trærne" for å få plass til mer av vannet? Det er småpirk uansett, fint bilde! ; ) Lenke til kommentar
moviemartin Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 En Nesodding! :O Du kjenner nok meg ja, eller jeg kjenner ihvertfall til deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå