reef91 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei, jeg har et lite problem med at jeg får spikes på skolen sitt nettverk. Jeg går på en internatskole så jeg bruker nettet på fritiden så er detfor ganske irriterende. Jeg har ikke samme problemet på andre nettverk, der fungerer det helt fint. Bruker Windows Vista 64 bit, har nyeste drivere til nettverkskort og nettverkskontrolleren. Bare si ifra om det er noe mer dere vil vite. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ingen som vet noe eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er vel noen naboer med P2P som overbelaster nettet. Da får du mange spikes i ping. Du kan jo kjøre: ping www.uio.no -t og poste resultatet etter 20-30 ping eller noe sånt. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 det er ikke det som er problemet. Jeg har xp og vista dualboot å når jeg kjører xp så går det knirkefritt, men på xp får jeg ikke onboard lydkort til å fungere. XD Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 OK, høres ut som du har bra kontroll på dette Må jo bare anta at det er et driverproblem med det nettverkskortet? Prøv om du kan laste ned driver automatisk til kortet (fra MS) i Vista. Fjern evt den gamle først. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Har lastet ned nyeste driver. Det er ikke 64-bit drivere til kortet mitt men lastet ned en driver med windows update (den jeg bruker nå). Kan ikke finne noen andre drivere, så må vel nesten bare anta at det er dårlige drivere. Synes det er dårlig av linksys at de ikke har 64-bits drivere. Er det noen som har noe forslag til evt nytt nettverkskort? MERK! må ha støtte for vista 64-bit. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå