Gå til innhold

Enkel redigering av MIDI-filer (klippe, lime, osv)

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg en slik Nokia 3510i, og oppdaget til min store overraskelse at jeg kan bruke vanlige midi-filer som ringetoner. Men, nå er det slik at jeg ikke trenger en 5 minutters midifil når jeg bare skal ha en ringetone, og jo større fila er, jo dyrere er det å laste den inn via GPRS, osv.

Derfor lurer jeg på om noen veit om et veldig enkelt program for å for eksempel klippe ut de første 20 sekundene av en midi-fil og lagre dem som en ny fil? Altså et lite program som går ut på enkel redigering av midi-filer.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, DXi plugin'ene er utrolig ressursvennlige må jeg si. En låt jeg holder på med nå har for øyeblikket 24 spor, mange audio, og mange plugins gående samtidig. Det bruker roughly 20% CPU resources, og da er det mye som skjer på en gang! (sonar 2). Og ved bruk av VST-DX Wrapper er forskjellen i latency så liten at de fleste ikke merker det.

Til han som startet tråden: Jeg har downloadet diverse MIDI files som jeg skal redigere og legge opp her etterpå. For det meste populær musikk.

Lenke til kommentar

VST-wrappere pleier ikke påvirke latency'en, men i børjan (Sonar 1) var det mange som påstod at wrappere brukte mer system-resurser enn ved vanlig VST-bruk. Jo, det er sant, men det er ikke snakk om mer enn ca. 0,01% eller noe i den dur. DXi er effektivt som h*lvete! :D

Hvilket lydkort har du?

Lenke til kommentar

Audiophile 2496. Hadde hatt problemer med pop og dropouts over lang tid og var klar til å rive det ut og erstatte det med et Echo Mia, men som ved et mirakel forsvant problemene fullstendig ved en nylig Win2k reinstall, og har aldri meldt seg igjen siden. Jeg kjører med temmelig lav latency her, og det eneste problemet kan være om jeg har mange spor og f.eks. minimerer Sonar 2 mens en låt går, da kan audio enginen stoppe. Men det er ikke noe problem når jeg er obs! på det uansett fall

Lenke til kommentar

Jeg var så utålmodig den dagen jeg skreiv den posten, så istedenfor å vente på tips så gikk jeg på nettet og leita isteden. Fant det jeg var ute etter :)

Jeg liker hardrock og metal, og det er ofte noe vanskeligere å finne denne type musikk som midi. Men jeg har da fått samla en del :)

Takk likevel!

Lenke til kommentar

NP :) Si meg, hvordan høres så MIDI filer ut på mobilen? Den må jo ha innebygget sound chip av et eller annet slag, og jeg er litt skeptisk til kvaliteten på lydene? *Nysgjerrig* Det er klart at det måtte jo komme før eller siden uansett fall.

Lenke til kommentar
Audiophile 2496. Hadde hatt problemer med pop og dropouts over lang tid og var klar til å rive det ut og erstatte det med et Echo Mia, men som ved et mirakel forsvant problemene fullstendig ved en nylig Win2k reinstall, og har aldri meldt seg igjen siden. Jeg kjører med temmelig lav latency her, og det eneste problemet kan være om jeg har mange spor og f.eks. minimerer Sonar 2 mens en låt går, da kan audio enginen stoppe. Men det er ikke noe problem når jeg er obs! på det uansett fall

Bra kort! Selv bruker jeg et Inca88-kort, fordi jeg trenger 8 innganger og kan ikke rettferdiggjøre 10 000 kr for Delta1010 eller RME Hammerfall. :( Men kortet er faktisk veeeldig bra! :) Men det har ikke 24/96 oppløsning...

Men jeg kjører latency på 2.9 ms, og Sonar er stabil som f*en. Men kjører jeg på med Waves-effekter, så tar PCen fort kvelden (de er de heftigste effektene som finnes).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...