Gå til innhold

Problemer med "chate" funksjonen i min Xbox.

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har nettopp kjøpt meg Xbox 360.

Jeg la da til mine venner og skulle prøve og chate med en fyr. Jeg sente da en invitasjon, han godtok jo selvfølgelig, MEN! da han skulle koble til var det som om han ble kastet ut... Jeg fikk til og sende invitasjon til meg, men det virket heller ikke, jeg ble sent til den avdelingen, men der var alle kanalene ledige.

Jeg har også hatt problemer med og spille CS, jeg får 2000+++ i ping til alle servere (jeg hadde 40-60 før).

Dette skjedde etter at det hadde vert lynnedslag, vi måtte da bytte ut modem, router, og telefonboks. Pappa kjøpte da denne "dyre" boksen av Loqal, den med modem, trådløst og kablet nett. Dette er en Zyxel P-600 series. Jeg tokk da kontakt med min bror og han mente at jeg måtte åpne noen porter i routeren. Jeg gikk da inn i routern på IP 192.168.1.1 da kom jeg til en side der jeg skulle skrive inn passordet. Det stod allerede et passord på 4 tegn. Jeg visket ut det pasordet som stod der og prøvde først "admin" det funket ikke, prøvde da "administrator" det funket heller ikke. Jeg prøvde da og logge inn med det passordet som stod der da jeg oppdaterte siden. Det gikk faktisk! Jeg kom da inn i routern. Problemet da var at det eneste jeg kunne endre var hvor ofte siden skulle oppdatere. Ellers sto det bare masse info om routern. Jeg har tatt kontakt med Loqal og de mener at jeg har naboer som sitter på nettet mitt. Det har jeg ikke! jeg bor langt ute på landet. de få naboene som har data her har internett selv.

DA kommer spørsmålet! Hvilke porter bruker Xboxen? eller hvilke porter bruker chatefunksjonen? Jeg lurer også hvilken port Steam bruker? Og har noen en slik router/modem selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som regel så er det portene 88 og 3074 som må åpnes for å spille og høre andre på xbox live, men siden du ikke kom med en helt spesifikk model så får du vel finne den selv her : http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm står under Zyxel der!

Lykke til :thumbup: , resten av spørsmålene overlater jeg til andre.

Der ja. Endelig vet jeg hva jeg skal gjøre, men det har da oppstått nye problemer. Vi har ikke fast IP adresse på våres internett... Når jeg skal åpne en port så krever det en IP adresse fra Xboxen. Hvilken IP skal jeg skrive? Btw, sender med bilde. skal jeg bare la det stå 0.0.0.0 ? Det stod der da jeg begynte. Takk for svar :)

post-173557-1223403878_thumb.jpg

Endret av danielpsp1234
Lenke til kommentar
http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm

fin guide som er grei å forstå.

ehh, skal det ikke da stå 192.168.1.1 som er ruteren din da...

eller 192.168.1.X , X er da xboxen din.

Jo, jeg skal ha IP adressa til Xboxen. Pappa sier at det koster penger for fast IP fra Loqal, men nå skal jeg teste om eg får til dette. har nå fast IP på boxen og skal bare vente på at kompisn svarer på invitasjonen :)

EDIT:

Jeg testet nettopp. jeg kan fortsatt ikke chate med mine venner... skjedde akkurat det samme som sist. Jeg har fulgt guiden nøye og gjort akkurat det som står der.

Endret av danielpsp1234
Lenke til kommentar

mye upload og download ellers på linja di kan fucke opp xbox live litt når du spiller der.

har du forresten testet connection inne i xboxen.

system - network settings - test xbox live connection.

husk at hvis begge parter har strict, moderate Nat kan det bli litt tull der også.

zyxel support sier: Product: P-660HW-T1 , P-660 Series , P-660HW-T1 v2

Type: ZyXEL UK

Firmware: 3.40

Problem:

How do i get Xbox Live "Open" NAT?

Solution:

By defualt our routers make the Xbox Live NAT strict this does not help with online gaming which prefers for the NAT option to be set to "Open"

To do this you need to set the Xbox for dynamic addressing (defualt) and then go to the UPnP option and tick ALL the boxes. Retest the network settings on the XBox and you will now find that you are in "Open" NAT.

statisk ip xbox: http://live.tommccann.net/ neppe denne som er rett løsning?

bruker du kablet eller wireless? hvis wireless prøv en kabel !

en til: ZyXEL Prestige 600 Series (also 660..etc)

You need to enable UPnP to ensure this router has an Open NAT, there are three options to use and you need to use them all as follows:-

* http://192.168.1.1/

* Find the "UPnP" settings.

* Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service

* Enable Allow users to make configuration changes through UPnP

* Enable Allow UPnP to pass through Firewall

* Save the settings, Reboot the router and try again

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

Jeg har da testet og testet og til slutt leste jeg ALT som sto på "more info" på dette test programet. Jeg leste da at man skulle gå til xbox.com og sjekke om min router ligger i "support" lista. jeg gikk da og sjekket, min router (Zyxel p660) står ikke på den lista... dette må vel være feilen tenker jeg. Men uansett, nå kan jeg og åpne porter, sette fast IP :) Og btw, jeg sender en mail til Microsoft og spør om det bli lakt inn mere routere i høstoppdateringen. Fordi her blir det ikke kjøpt ny router/modem siden den vi har kostet nokså mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...