Gå til innhold

Internett funker ikke. Avinstall av Comodo(?)->Mange nettverkskort(?)

Anbefalte innlegg

Nei, emnetittelen ble ikke perfekt, men det får dere bare godta :)

Satt og rydda opp på den bærbare PC'en her om dagen. Jeg avinstallerte en hel haug programmer, sletta diverse unyttige filer, og mye rart. Men dagen etter fungerte ikke internett. Jeg får kobla meg opp mot ruteren, men jeg kommer ikke på nett. Jeg er sikker på at ruteren funker fordi jeg er kobla til nettet via den nå. Så problemet er lokalt på PC'en.

Den standard "Diagnotiser og reparer"-knappen i Vista kom med et par forslag:

-Nettverkskortet Intel Wireless WiFi Link 4965AGN har problemer relatert til driver/maskinvare

-Kontroller at internett-protokollbindingene er korrekte

- blabla..TCP/IPv4 og TCP/IPv6 må være valgt i konfigurasjonen... blabla

Har kontrollert protokollbindingene; de er meket av i konfigurasjonen, slik de alltid pleier å være. Tror ikke det er problemer relatert til driver/maskinvare fordi jeg ikke har endret driver på lang tid.

Personlig tror jeg dette er problemet:

Blant de programmene jeg avinstallerte var Comodo Firewall. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det skjedde noe kluss med akkurat det programmet. Ifølge enhetsbehandling har jeg nå en hel drøss nettverkskort (Se vedlegg). Vanligvis har man vel 3 eller 4, men nå har jeg en godt over 10. Mange av dem er merket Comdo Firewall, derfor går jeg ut fra at dette er problemet.

Noen som kan forklare litt, evt. komme med forslag til løsning?

Jeg har prøvd å aktivere Lokal Tilkobling og koble til med kabel; det hjalp ikke.

Takk :)

post-139373-1223304663_thumb.jpg

Endret av -MK-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...