Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger hjelp til å finne ny bil

nappy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. jeg er i en prosess der jeg vurderer å kjøpe ny bil..eneste problemet er at jeg ikke har så mye peiling. Det jeg trenger er:

4x4

stasjonsvogn (har barn)

høy bakkeklaring (veldig sporete der jeg bor om vinteren)

gjerne 150+ hester, men ikke noe krav

Jeg tenker SUV, eller en "halv SUV" men det er så mange merker der ute og jeg vet ikke hva som har ok kvalitet.

Noen som har noen anbefalinger?

edit: glemte å si at pris blir en plass fra 180.000 -250.000

kenneth

Endret av nappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville tatt en nærmere titt på en Subaru Outback. Så vidt jeg kan se oppfyller den alle dine krav. Du finner mange på finn, jeg fant den her nå f.eks (selv om den har gått ganske langt): http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Hvis ikke har du manger SUVer å velge mellom også. Subaru Forester, Toyota Rav 4, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander osv. Merk deg også at de ulike bilene har ulike firehulstrekksystemer som betyr at ikke alle har like god fremkommelighet. Subaru er vel kanskje de som har best firehjulstrekksystem hvis fremkommelighet er viktig. Subaru har permanent firehjulstrekk, mens de fleste andre trekker kun på framhjula inntil bakhjula trengs å kobles til (og det fungerer vanligvis bra).

Jeg er litt usikker på om du mente nybil eller bruktbil, men jeg tror det blir vanskelig å finne en ny bil med 150+ hk og firehjulstrekk til under 250k.

Lenke til kommentar

bilen trenger ikke være ny.. og den du viste til var veldig fin. subaru outback har god kvalitet?

Tror jeg ville tatt en nærmere titt på en Subaru Outback. Så vidt jeg kan se oppfyller den alle dine krav. Du finner mange på finn, jeg fant den her nå f.eks (selv om den har gått ganske langt): http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Hvis ikke har du manger SUVer å velge mellom også. Subaru Forester, Toyota Rav 4, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander osv. Merk deg også at de ulike bilene har ulike firehulstrekksystemer som betyr at ikke alle har like god fremkommelighet. Subaru er vel kanskje de som har best firehjulstrekksystem hvis fremkommelighet er viktig. Subaru har permanent firehjulstrekk, mens de fleste andre trekker kun på framhjula inntil bakhjula trengs å kobles til (og det fungerer vanligvis bra).

Jeg er litt usikker på om du mente nybil eller bruktbil, men jeg tror det blir vanskelig å finne en ny bil med 150+ hk og firehjulstrekk til under 250k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...