Trafford Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Her forleden begynte det og pipe i strømadapteren min og den nektet å lade maskinen. Dette skjedde helt uten forsvarsel, å maskinen funket helt fint dagen før. Jeg skulle bare skru på maskinen (Dell xps m1710) og den nektet å lade seg. Jeg ringte deretter dell, og de sa at garantien min hadde gått for noen uker siden, og at jeg skulle få et prisforslag. Men har jeg egentlig krav på en ny lader, eller må jeg betale for den siden garantien har gått ut? Eller finnes det egne regler på elektrisk utstyr? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 hvertfall på dataen så har du 2 års garanti og 5 års reklamasjon (så langt jeg hvet) og etter ny lov så har du 2 års garanti på battereiet men lader har jeg ingen anelse om.. Lenke til kommentar
Trafford Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hmm, okei. Tenker bare at det rart om jeg har 1 års garanti på laderen. Har hørt at det er 5 års garanti på elektrisk utstyr fra dell, men det kan hende det er bare jeg som roter. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 du kan jo sjekke garanti seksjonen dems :s Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 "og etter ny lov så har du 2 års garanti på battereiet"... --------------------- Neineinei ! Du har 2 års Reklamasjonsrett på batteriet...nå må dere slutte å blande garanti og reklamasjon!.... Lenke til kommentar
Trafford Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Og det vil si..? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Og det vil si..? Se i forbrukerkjøpsloven hvor disse ting er håndtert. Er det bedriftskjøp (trådtstarter sier intet om dette) gjelder ikke forbrukerkjøpsloven. Her er reklamasjonsrett styrt av kjøpsvilkår/avtale og ofte bare 1 år. Garantilengde/vilkår er ikke definert i noe norsk lovverk. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg går VG2 nå, vi er to klasser på rundt 40 stk. til sammen. Vi har alle Dell XPS M1710 maskiner og rundt 15% av strømadapterne har strøket, startet med piping og lukt av brent plast her. Noen maskiner ble også ødelagt muligens pga. dette. Lenke til kommentar
probin Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 vi har ikke den type maskin. men flere hundre andre dell maskiner. men vi får ikke nye ladere til de eldste (som er 3 år) selvom dem piper osv :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå