Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg rett til å være sjalu?

Gjest drammensgutt22

Anbefalte innlegg

Gjest drammensgutt22

Jeg er sammen med ei dritsexy blond jente på 22 år. Vi har vært sammen 4 mnd nå. Hun sier ofte at hun elsker meg og det viser hun også hver eneste dag. Det er bare et problem.

Når vi er ute her i Drammen så pleier vi gå litt hver for oss da ingen av oss liker å klenge for mye ute på byen, vi liker å henge med hver våre venner ute.

Det som irriterer meg er at hun er litt vel close med andre gutter ute. Hun lar seg sjekke opp og tar imot nummer fra andre gutter. Sitter gjerne på fanget til dem og "lekesloss" og slik. Hun sier med en gang i fra at hun er opptatt til dem og at de ikke skal misforstå, og hun har aldri kysset andre gutter eller på noen måte vært utro så lenge vi har vært sammen.

Jeg blir veldig sjalu når jeg ser dette. Men hun beroliger meg og sier jeg elsker deg og alt slik. Dessuten puler jeg henne hver dag og vi går alltid hjem fra byen sammen.

I utgangspunktet så stoler jeg på henne, men jeg vet av erfaring at alkohol gjør jenter svake. Har selv ligget med jenter som var i forhold. Og jeg vet at en del players klarer å lure hvem som helst i seng.

Spørsmålet mitt er: Hvor mye "nærkontakt" bør jeg akseptere at hun har med andre gutter? Hvor berettiget er jeg til å være sjalu i slike situasjoner? Hva aksepterer dere andre som er i forhold her? Er fryktelig usikker på dette og derfor spør jeg her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på situasjonen, nå er ikke jeg i dine sko så jeg kan ikke si hva du skal gjøre.

En ting jeg kan si, sett grenser og vær klar på de. Hun bør vite hva som er akseptabelt og hva som ikke er det, like mye som du må finne ut hva du aksepterer og ikke aksepterer.

Lenke til kommentar

Jeg er litt som det du beskriver der; veldig glad i oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, og tar den gladelig i mot. Det er da jeg har det morsomst, både på byen og ellers, uten at det ligger noe mer bak i det hele tatt. Jeg var også sånn da jeg hadde kjæreste, men jeg kunne aldri tenke meg å være utro eller følge opp flørtingen på byen - det er bare der og da.

Alle mennesker har vel et behov for å føle seg ettertraktet, ikke bare av kjæresten, men også av andre. Det er kanskje en måte for henne å få bekreftelse på at hun er digg i andres øyne også, ikke bare i dine.

Jeg synes ikke du skal bekymre deg så mye. Du har selvfølgelig "rett" til å være sjalu, og hvis du synes det er ubehagelig er det jo bare å ta det opp med henne. Men husk at veldig mange jenter liker å sole seg i glansen, selv om de er i et fast forhold eller ikke.

Lenke til kommentar

Hun viser på alle måter at hun elsker deg, men også liker å flørte.

Det er egentlig bare opp til deg å stole på henne. Det er lov å være litt sjalu, men ikke la det gå ut over det som virker som et vidunderlig forhold.

Du kan også, eventuellt, spørre pent om hun kan roe litt ned, siden du tar deg så nær av det.

Men, som ethvert forhold er bygget opp av, Trust.

Lenke til kommentar

Med fare for å gjenta det alle har sagt, det er opp til deg og dine grenser. Men du synes tydeligvis det er litt ubehagelig siden du oppretter en diskusjon om det her.

Personlig så hadde jeg sikkert blitt litt sjalu slik hun holder på. Litt uskyldig prat og litt lettere dansing med andre fremmede gutter på byen går nå greit. Med venner jeg kjenner godt gjør det ikke noe at de klemmer eller sånne type ting, jeg kjenner mine venner såpass godt at det er ikke noe problem.

Men klem og tett dansing og ellers mye berøring fra andre fremmede gutter hadde jeg ikke gått med på. Det blir for mye "tafsing" for min del. Men det er min grense da.

Lenke til kommentar

Jeg er litt flørtete av meg, og har mange guttevenner. Jeg kan godt sette meg på fanget til en kompis å le meg skakk ihjel. Eller flørte som noen kanskje vil kalle det..?

Men jeg har ei KLAR grense, og de vet jeg har ring på fingern. Jeg tar ikke imot nummer og gir heller ikke bort mitt. Hva er vitsen??

Jeg snakker høflig med de som vil prate med meg, respekterer de ikke at jeg har mannfolk så går jeg.

Jeg foreslår at du sier det til henne.

Si at du ikke liker at hun gir bort nummeret sitt til randoms på byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...