Gå til innhold

Får ikke aktivert SLI i vista 64bit!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
korta er installert riktig og SLI-broen sitter som den skal,prøvd med de nyeste driverne?

er psu kraftig nok? åssen psu har du

Korta er riktig installert og sli broen er plaser riktig! Nyeste drivere er lagt inn. men finner ikke funksjonen for aktivering i nvidia control panel. får kun bilde på nederste pci-e slotten uansett hvilket kort som står der! Kan det være hovedkortet?

Endret av AMD-SUPER-64
Lenke til kommentar

Hei AMD-Super-64.

Litt off topic men du har en oppsett som er ganske lik det som jeg kommer til å ha. Så dermed har jeg noe enkle spørmål.

Hvor kjøpte du den greia "sli bro"?

Jeg kommer til å få 2 x Nvidia GeForce 8800 GT så jeg tenkte å ha det samme oppsettet som du skal ha.

Takker for om du gidder å svare på spørsmålet mitt.

PS! her har du en link på oppskriften, ser veldig greit ut.

http://peripherals.about.com/od/videograph...s/enablesli.htm

Her har du et annet liknende problemstilling(løst)

https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=898453

Endret av noobn
Lenke til kommentar
Hei AMD-Super-64.

Litt off topic men du har en oppsett som er ganske lik det som jeg kommer til å ha. Så dermed har jeg noe enkle spørmål.

Jeg kommer til å få 2 x Nvidia GeForce 8800 GT så jeg tenkte å ha det samme oppsettet som du skal ha.

SLI bro følger med et nforce SLI godkjent hk, dersom du har intel chipset med 2 eller fler pci-e så funker det ikke på grunn av at intel ikke støtter SLI. du må ha et hk med nforce chipset ellers så vil det ikke funke.

vet ihvertfall at man kan skaffe 3-way-sli bro som funker for kort med 2 sli kontakter for både vanlig sli og 3-way-sli.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Hei AMD-Super-64.

SLI bro følger med et nforce SLI godkjent hk, dersom du har intel chipset med 2 eller fler pci-e så funker det ikke på grunn av at intel ikke støtter SLI. du må ha et hk med nforce chipset ellers så vil det ikke funke.

vet ihvertfall at man kan skaffe 3-way-sli bro som funker for kort med 2 sli kontakter for både vanlig sli og 3-way-sli.

ok takk for tipset, Jeg er ganske sikker på at mitt hovedkort støtte dette, har

av type nForce 680iSLI. Kjøpte pc'en i fra dell, XPS 730 den gang. Kunne også ha valgt SLI ferdig konfig med 2 skjermkort, men da steg prisen fort opp til 15 000kr. Valgte selvsagt ikke det og da ble det en geforce 8600 GTS.

Får nå tak i 2 x geforce 8800GT og tenkte nettopp på å bruke SLI.

Men uansett så kommer jeg nok til å gå til en av data butikke i byen for å sjekke ut om de selger sånne SLI bridge connector. Vet at de gjør i allefall i utlandsk nettbutikker.

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

atter igjen hvor får man tak i en SLI bridge connector??

Prøvd hos datakjeden, mamoz og dell dem selv som pc'en ble kjøpt hos men ingen av dem ville hjelpe til.

Så er det noen her inne som vil selge meg en SLI bridge connector??

Vet at det går ann å kjøpe det via ebay og en nettbutikk enten i england eller i USA. Men jeg vil helst ha kjøpt det her i Norge for å unngå frakten.

så om du har en ekstra som ligger å støve til å vil selge det til meg kan du sende meg en liten pm.:)

Lenke til kommentar
Hei igjen folkens!

Prøvd hos datakjeden, mamoz og dell dem selv som pc'en ble kjøpt hos men ingen av dem ville hjelpe til.

Vet at det går ann å kjøpe det via ebay og en nettbutikk enten i england eller i USA. Men jeg vil helst ha kjøpt det her i Norge for å unngå frakten.

så om du har en ekstra som ligger å støve til å vil selge det til meg kan du sende meg en liten pm.:)

Kontakt selgeren av maskinen din! Det oppsettet skal ha medfølgende SLi bro. Fulgte det ikke med det kortet så har de glemt å sende det med.

Når det kommer til trådstarters problem, håper han enda er med her..:

Det som kan være tilfelle er at du må sette inn 8X8X For skjermkorta i bios.. dette måtte jeg gjøre manuelt på mitt eldre DFI.

De står vel på noe sånt som 16x-2x-1x-1x elns. husker ikke hva det står på.. men denne må du sette til noe sånt som NC 8X-8X-1x-1x

Dette var bare noe eksempel.. er ikke sikker på hva det skal stå, da det er lenge siden jeg brukte det DFI kortet. Du finner dette under advanced i bios eller noe sånt. Finner du ikke en lignende innstilling noen plass.. prøv å start opp uten SLI bro!

ellers vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei igjen folkens!

Kontakt selgeren av maskinen din! Det oppsettet skal ha medfølgende SLi bro. Fulgte det ikke med det kortet så har de glemt å sende det med.

Når det kommer til trådstarters problem, håper han enda er med her..:

Det som kan være tilfelle er at du må sette inn 8X8X For skjermkorta i bios.. dette måtte jeg gjøre manuelt på mitt eldre DFI.

De står vel på noe sånt som 16x-2x-1x-1x elns. husker ikke hva det står på.. men denne må du sette til noe sånt som NC 8X-8X-1x-1x

Dette var bare noe eksempel.. er ikke sikker på hva det skal stå, da det er lenge siden jeg brukte det DFI kortet. Du finner dette under advanced i bios eller noe sånt. Finner du ikke en lignende innstilling noen plass.. prøv å start opp uten SLI bro!

ellers vet jeg ikke..

kan se etter, men det går å starte uten sli-bro med begge korta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...