kevinedomm Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Lurer på om det er mye stress å bytte bremseklosser på en scooter? Noe man fint klarer selv om man har litt peiling på mekking? Noe man bør passe på? Har kjørt 10.000KM med scooteren min, har skivebremser foran og bak, men lurer på om de kanskje begynner å bli litt slitte, ser ihvertfall sånn ut når jeg ser inni der som klossene er. Er det vanlig å bytte etter 10.000KM? Selv om klossene kan se en smule nedslitt ut så klarer jeg fint å låse begge hjul på tørr asfalt, men har merket at bakbremsehendelen lar seg trykke helt inn, men hjulet låses allikevel. Endret 6. oktober 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er ikke mye arbeid å skifte bremseklosser nei. Du må av med kalipper, så står det sikkert en tapp på toppen av av den som går gjennom hele kalippern. Denne har sikkert en slags clips eller lignende på den ene sida for å holde den fast. Når du har tatt ut denne så skal du kunne ta bremseklossene av. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er ikke vanskelig egentlig, men pass på å ikke trykk inn bremsa når klossene er ute. Og pass på å sett dem helt riktig som de gamle var, og at den dermed klyper likt rundt begge klossene. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Ok, takk skal dere ha Men er det vanlig å bytte etter 10.000KM ved normal bruk? Hvis de blir for slitte, vil de fortsatt klare å bremse godt og låse hjulet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå