Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skolen ødela matte for meg.

Anbefalte innlegg

Jeg er intressert i og lære mer om matte og fysikk på fritiden min.

Fant faget aldri spesiellt intressant på skolen grunnet en utrolig dårlig måte vi måtte lære det på.

For mange kan dette høres ut som en dårlig unnskyldning for at man ikke gadd og følge med i timen, men det hadde seg faktisk sånn at vi kun fikk beskjed om og pugge formler, skrive disse ned i noe vi kalte "formelbok" som man da kunne ha med seg på alt av prøver og sånn. Hjernen min talket dette dårlig og jeg endte opp med dårlige karakterer.

Jeg har nå lyst til og ta igjen det tapte, men jeg kan ikke studere på den måten vi gjorde da, hadde vært fint hvis noen kunne henvist meg til bøker eller kilder som bruker litt lenger tid på og forklare hvorfor enn bare og si sånn er det. Grunnen til at jeg har lyst til og lære dette er fordi jeg har tenkt til og gå opp til matte eksamen som privatist for å fullføre studiekompetanse. Hullene kan nok henge så langt tilbake som til siste året på ungdomsskolen. Mangel på motivasjon er ikke ett problem, trenger bare litt hjelp til og finne ut hvor jeg skal begynne. Noen som har hatt lignende opplevelser i skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er intressert i og lære mer om matte og fysikk på fritiden min.

Fant faget aldri spesiellt intressant på skolen grunnet en utrolig dårlig måte vi måtte lære det på.

For mange kan dette høres ut som en dårlig unnskyldning for at man ikke gadd og følge med i timen, men det hadde seg faktisk sånn at vi kun fikk beskjed om og pugge formler, skrive disse ned i noe vi kalte "formelbok" som man da kunne ha med seg på alt av prøver og sånn. Hjernen min talket dette dårlig og jeg endte opp med dårlige karakterer.

Jeg har nå lyst til og ta igjen det tapte, men jeg kan ikke studere på den måten vi gjorde da, hadde vært fint hvis noen kunne henvist meg til bøker eller kilder som bruker litt lenger tid på og forklare hvorfor enn bare og si sånn er det. Grunnen til at jeg har lyst til og lære dette er fordi jeg har tenkt til og gå opp til matte eksamen som privatist for å fullføre studiekompetanse. Hullene kan nok henge så langt tilbake som til siste året på ungdomsskolen. Mangel på motivasjon er ikke ett problem, trenger bare litt hjelp til og finne ut hvor jeg skal begynne. Noen som har hatt lignende opplevelser i skolen.

Jeg mislikte også matte svært mye før, dette mye fordi fokuset lå på pugg, ikke forståelse. Jeg anbefaler deg å kjøpe mattebøker for feks vg1, og begynne der. Jobb mye-MYE med matte, og du får forståelsen for faget og rgningen inn i fingrene, da blir det veldig gøy! :)

Lenke til kommentar
Kjøp en Kalkulus 1-bok, voldsomt mer inngående, men fortsatt ikke så altfor avansert.

Men det er bare å holde ut videregående, snart er det tid for universitet og skikkelig matte. ;)

Jeg er ferdig med vgs, og det er egentlig noen år siden sist jeg satt og løste regnestykker :p

Med og ta studiekompetanse kunne vært en morsom hobby.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...