Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk i stikkontakten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korrekt meg om jeg tar feil, men USB2 kan vel teoretisk overføre 400 Mbit pr sek ?

Det er vel ikke tregt ?

EDIT : Jeg så på det større bildet, det står på tysk : "Ermøglisch : Surfen und Datenaustausch mit bis zu 14 Mbit/s an jeda" Etter jeda kommer adapteret i vegen, så jeg vet ikke hva det står videre.

Kan heller ikke tysk, så om noen kan oversette ? :)

Lenke til kommentar
Sikkert morro det...

Men hva med sikerheten ?. jeg bor i en høyblokk og vil ikke at andre skal "finne" maskina i strømkontakten.

Hørtes ikke sikkert ut :(

Det står et eller annet om Sicherheit 56bitDES her, men jeg skjønner ikke bæra av denne tysken. Kjiipt at de ikke har ei engelsk side. Så forresten at prisen er 99 euro

Lenke til kommentar

Det er jo uansett kun snakk om et intenrnetverk dette her da. Mulig at du i en høyblokk vil oppleve det anderledes, men det er kun ment som et internettverk

Enheten gir hastighet på 14MBit/s hastighet og rekkevidde på 200m, og står som en anbefaling for de som ikke vil legge opp kabling i huset sitt. Det er snakk om et alternativ til et vanlig LAN, ikke noe mer. Men dog spennede teknologi.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på IT-Akademiet snakket vi om denne løsningen, ikke spesifikt akkurat det som står på URL'en, men noen engelskmenn kjørte tester på dette her, dett er nok noen som kommer i framtida, og vil nok være ment for Internett også, WWW.

Lenke til kommentar

jeg har testa plc modem som det er.

Di er 10mbit. men di rekker bare 100-150m normalt kun i ditt egent hus. 10mbit gåt opp til 50m og 5mbit til 70m og 1mbit opp til 120 og 0,5mbit opp til 150m(mister mye link) dise av stander kan gå ned hvis det er høyt strøm forbruk på strøm linja som plc modem står på.

du får di grensesnit ethernet : 10mbit og usb.

og max er 16mbit totalt.eks: 10mbit down og 6mbit up.

pris ca 1500kr pr box.

deter kryptering samme som på wlan. kan legge ut programe hvis noen vil ha det.

noen som lurte på noe mer ?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er lagt inn noen form for overspenningsvern ? Enten i kablingen eller noe slikt..... For det for meg at hvis noe skjer (lynnedslag el.), så går jo dette rett inn i modem/maskin ! De har sikkert tenkt på det, men jeg skulle likt å visst litt mer. JEG kommer nok uansett ALDRI til å benytte meg av dette i frykt for at PC`en skal få "slag", men bortsett fra min "noia" :shrug: så er det en genial idé ! :smile:

Lenke til kommentar

Upsides:

- Enkelt

- Raskt å få satt opp (antagligvis)

Downsides:

- Treg hastighet, altfor tregt til at man kan bruke det til noe mer fornuftig enn ett trådløst nett (802.11b)

- Må være i nærheten av en strømkontakt

- Stiv pris.. Med dagens kurs blir det cirkus 800 kr..

Så min konklusjon er at det vil være omtrent like bra med trådløst nett, med mindre det skal brukes som en erstatning for fast nett mellom stasjonære maskiner som ikke krever så store overføringshastigheter (men hvem gjør ikke det)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er lagt inn noen form for overspenningsvern ? Enten i kablingen eller noe slikt..... For det for meg at hvis noe skjer (lynnedslag el.), så går jo dette rett inn i modem/maskin !

Hvis du er bekymret for dette så har du vel allerede både grovvern og finvern tilkoblet?

Og det eneste som duger er og nappe ut alt som finnes av ledninger.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er lagt inn noen form for overspenningsvern ? Enten i kablingen eller noe slikt..... For det for meg at hvis noe skjer (lynnedslag el.), så går jo dette rett inn i modem/maskin !

Hvis du er bekymret for dette så har du vel allerede både grovvern og finvern tilkoblet?

tror dette har litt mer med det å i det hele tatt kunne få noen form for forsikringspenger om en liten maskin skulle bli ødalgt...

Lenke til kommentar
Kjekk sak: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...1C5A28C1B5DD46B

Ingen vits å knote med trådløst netteverk etter at denne kommer, eller??

må være hvis du har en bærbar pc kanskje... for min del ser jeg ikke den helt store gevinsten med trådløst nettverk på stasjonære pc'er..... (uenom mindre kabler)

HVis man ser det opp mot 802.11b trådløse nettverk, de "gamle" med 11mbit/s så er dette med nettverk over strømnett ikke noen dum idee for å dele internett og små filer, skrivere etc.

Men hvis man komme opp i litt lengde, både de nye og gammle standardene (trådløst) klarer fort ikke mer enn 10-20m innendørs i litt eldre hus hvor det er tykke sikkeligevegger.

Så fordeler finnes....men kablet vil alltid være best på ytelse og sikkerhet, men så var det det å strekke kabel da :D

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er lagt inn noen form for overspenningsvern ? Enten i kablingen eller noe slikt..... Får det for meg at hvis noe skjer (lynnedslag el.), så går jo dette rett inn i modem/maskin !

Der tar du nok feil.... ! En online UPS vil ta i mot og utjevne evt. transienter, men de aller færreste PC`er i private hjem er beskyttet med online UPS (de aller fleste er offline/line interactive da de er billigere). Jeg kan ikke se noen annen løsning, men forslag mottas med takk ! :)

tror dette har litt mer med det å i det hele tatt kunne få noen form for forsikringspenger om en liten maskin skulle bli ødalgt...

Det har du ufattelig rett i :smile: ! Det er en side av emnet UPS ikke mange vet om....

Forresten er det nye forskrifter i år for bedrifter, og for å gjøre det kort; så MÅ maskinparken være beskyttet med en online UPS, for at forsikringen skal være "gyldig" (Hilsen If, Vesta og Gjens(tr)idige) !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...