Pixl. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...61-69F3E6EE3851 Har bestillt denne, kom på 9 lapper. passer alt sammen og er det en bra pc for pengene? eneste jeg kan se som kunne ha blitt oppgradert uten tilegg i pris er rammen til 8500 istede for 6400. men er det egentlig stor forskjell på de to? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg tror dette skal passe.Jeg ville dog forandret på flere ting;- Rimeligere kabinett- Bedre strømmforsnying- Rimeligere og bedre ram- Annet hovedkort- Andre vifter- Dyrere og bedre skjermkort- tastatur og musematter er veldig personlige valg, ingenting å si på detJeg linker ikke her til alternativer, men det skal være muligheter. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 hehe, jeg ville byttet hovedkort, skjermkort, ram, kabinett,strømforsyning, cpu-vifte, tastatur og harddisk. Ville satset på Mushkin8000-ram, intel p45-hovedkort, ATI 4870 skjermkort, Mist strømfosyning, Mist Oghma tastatur, større harddisk, og et kabinett som ser bedre ut og som ikke samler hybelkaniner. Så ja, personlig syns jeg du kunne fått bedre vare for ca den prisen du har hostet opp. Å betale 1600kr for det hovedkortet er rett og slett galskap, ihvetfall når man idag veit hvor store ulemper det er med å ha nVidia hovedkort. Og nVidia er IKKE konge på haugen når det kommer til pris/ytelse på skjermkort. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kjøp først, spør etterpå. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kjøp først, spør etterpå. Eneste fornuftige svaret hittil. Til trådstarter. Med unntak av hovedkortet, som egentlig er for dyrt i forhold til det du får igjen, er det ikke så ille som enkelt av postene over vil ha det til. Radeon HD 4850 nesten like bra (marginalt dårligere) og koster 3 - 400 kr mindre. HD 4780 er noe bedre (klart bedre) til en 3 - 400 kr mer. Strømforsyningen er av det desidert beste du kan få på 650 Watt og til en akseptabel pris. Personlig og på bakgrunn av opplysninger (blant annet her på forumet) om deler som er brukt i Mist er den nok et langt dårligere kjøp. Eneste jeg mener kan konkurrere reelt med Corsair er Seasonic, Antec og PC Power & Cooling. Når så Seasonic er hovedprodusent i alle fall av Corsair og Antec, ja da forstår de fleste tegningen. Altså noe særlig bedre på 650 Watt får du ikke, og har du ikke tenkt å kjøre 3 x SLI samtidig med rå overklokking og mengder av HD-er (noe mangel på dedikert kjøler og valg av HK tyder på at du ikke har), så holder 650 Watt i lange baner. For de som lure på det, trådstarters oppsett drar faktisk ikke mer enn ca 250 Watt på load. Kabinett er smak og behag, personlig ville jeg valt et annet (faktisk dyrere), i alle fall ikke billigere. Men for mange er Antec Three Hundred et glimrende alternativ, på samme måte som det du har valgt. Kan du få bra PC2-8500 rambrikker til samme pris, så burde du valgt det. Men særlig mye økning av ytelse gir det ikke (2, 3 , 4 %). Om man da ikke skal blodklokke. Så for å si det enkelt, enkelte poster over her bør du se glatt over. Og ja, du kunne fått bedre ytelse for 9 000 kr, men ikke nødvendgvis så mye at om du hadde prøvd alternativet så hadde du merket. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Kjøp først, spør etterpå. Eneste fornuftige svaret hittil. Til trådstarter. Med unntak av hovedkortet, som egentlig er for dyrt i forhold til det du får igjen, er det ikke så ille som enkelt av postene over vil ha det til. Radeon HD 4850 nesten like bra (marginalt dårligere) og koster 3 - 400 kr mindre. HD 4780 er noe bedre (klart bedre) til en 3 - 400 kr mer. Strømforsyningen er av det desidert beste du kan få på 650 Watt og til en akseptabel pris. Personlig og på bakgrunn av opplysninger (blant annet her på forumet) om deler som er brukt i Mist er den nok et langt dårligere kjøp. Eneste jeg mener kan konkurrere reelt med Corsair er Seasonic, Antec og PC Power & Cooling. Når så Seasonic er hovedprodusent i alle fall av Corsair og Antec, ja da forstår de fleste tegningen. Altså noe særlig bedre på 650 Watt får du ikke, og har du ikke tenkt å kjøre 3 x SLI samtidig med rå overklokking og mengder av HD-er (noe mangel på dedikert kjøler og valg av HK tyder på at du ikke har), så holder 650 Watt i lange baner. For de som lure på det, trådstarters oppsett drar faktisk ikke mer enn ca 250 Watt på load. Kabinett er smak og behag, personlig ville jeg valt et annet (faktisk dyrere), i alle fall ikke billigere. Men for mange er Antec Three Hundred et glimrende alternativ, på samme måte som det du har valgt. Kan du få bra PC2-8500 rambrikker til samme pris, så burde du valgt det. Men særlig mye økning av ytelse gir det ikke (2, 3 , 4 %). Om man da ikke skal blodklokke. Så for å si det enkelt, enkelte poster over her bør du se glatt over. Og ja, du kunne fått bedre ytelse for 9 000 kr, men ikke nødvendgvis så mye at om du hadde prøvd alternativet så hadde du merket. Takk for ett bra svar. Kjøpte det HK'et ettersom jeg planlegger og sette inn ett G-kort til om en stund, må se hva det nåverende duger til alene. ordren er fortsatt åpen så kan endre ting. . så; hvis jeg skal endre ett par ting +/- 1000 kr hva bør jeg endre for og få max kraft for pengene, kom gjerne med linker Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 bump den sendes ca den 10. så må ha svar om noe bør byttes mens jeg fortsatt kan. evt kjøpe 2x 4850 ? ellet ett 4780? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Komplett har ukens tilbud på GTX 260 til omtrent samme prisen som 9800gtx+, ville uten tvil endret til et slikt. Jeg ville selv gått for GTX 260 fremfor de ekstremt varme kortene til ATI. Det er dog min mening, etter å ha prøvd et HD4850 i et par dager. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Ingen vits å kjøpe 2 4850. Har man først behov for mer kraft enn 4850 kan gi, kjøper man 4870. Og de blåser luft ut bak, så temp er ikke spesielt interessant. Sikker på at du ikke har lyst til å bytte hovedkortet ditt til et Intel P45? Det er mest sannsynlig bedre hovedkort med potensielt mye mindre krøll. OG billigere, omtrent halv pris. Brukbare hovedkort får du ned i 850-900kr. EDIT: og fysjameg, du har valgt en IDE-brenner. Prøv å bytte den til en SATA, så slipper du de brede kablene som ødelegger luftflyt. Endret 8. oktober 2008 av newman221 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Bytt hovedkort til enten P45/X38/X48, bytt skjermkort til HD 4870 og bytt kabinett til Antec P182. Også kjøper du alt i en annen nettbutikk siden du da vil spare minst 1000 kroner. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 bump den sendes ca den 10. så må ha svar om noe bør byttes mens jeg fortsatt kan. evt kjøpe 2x 4850 ? ellet ett 4780? Siden E8500 står med ubekreftet dato 2008-10-12 og du har bedt om samlet levering tviler jeg på at den sendes den 10. okt. Du har nok god tid til å gjøre endringer. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 GTX260 framfor 9800GTX... Min mening.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Tror nok jeg heller ville gått for denne PC-en her, og i tillegg kjøpt hos en annen nettbutikk, så det hadde blitt billigere Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Siste forslag her likte jeg. Personlig syns jeg tastaturet ser litt stort og jalla ut, men det er smak og behag. Liker flate små tastaturer jeg. Kan spare noen kroner på å gå ned til E8400. Den koster vel rundt 1100-1200kr, altså 400-500kr mindre, og har usle 166mhz mindre å skryte av. Iogmed at man klokker de ganske greit opp til 3,6-3,8 ghz, er det ikke vits å betale en 500lapp ekstra uten grunn... Det er ihvertfall min mening Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Som newman sa, gå for noe annet enn Saitek Eclipse, hadde tastaturet selv, og det var jo bra, men stort, klumpete og upraktisk var det. Og en E8400 hadde kanskje ikke vært så dumt det heller, sparer jo et par (hundre-)lapper på det Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 razer lycosia er jo pent: https://prisguiden.no/product.php?productId=95539 men ville tatt ATI 4850/4870 så slipper du de nVidia HKene hvis du skal ha flere skjermkort sammen Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Razer Lycosa er faktisk kåret til beste spilletastatur av KFA sist måned. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 det er også lekker og se på Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) wow Mange bra svar her, noen som vet hvor jeg jeg kan faa best vare til lavest pris? Tror jeg går for ca det opsettet som ble gitt ovenfor. + det tastaturet. . Takker og bukker, dere har vært til stor hjelp evt gå for en 4 kjerners prosessor eller er 2 kjerner tingen? Endret 8. oktober 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 amentio er jo kåret til lavest priset butikk:) men da kan du ende opp men flere kolli en bare 1 pakke fordi amentio har ikke et eget lager men sender direkte fra distrubi(etterlleranna) sentre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå