Corlan Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har nå jobba i IT bransjen i 6 år, de siste 3 i Helse Sør-Øst som it drift og teknisk support for sykehusene i Telemark og Buskerud. Jeg begynner å nærme meg 30 og føler at tiden er inne for å hoppe et par steg oppover på rangstigen. Stab/administrasjonsjobber krever nesten alltid noe form for økonomi og regnskap og jeg lurer da på hva det er der ute av økonomikurs, da primært kvelds/nettkurs da jeg må opprettholde full jobb ved siden av. Jeg har lite/ingen erfaring med økonomi fra før. Tok en kjapp titt på BI sine sider, men klarte ikke å finne noe vettugt. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 På BI kan du ta kveldskurs, sjekk her http://www.bi.no/Content/CourseOverview____61874.aspx Det kurset som virker mest aktuellt for din situasjon er bedriftsøkonomi. Forkunnskaper er ikke så viktig, regnskap er ganske lett(syns jeg) når man setter seg inn i hvordan det funker og gjør litt oppgaver. Matten er også ganske basic, ikke det vanskligste greiene, men kan være greit å ha litt erfaring fra r1(2mx) og r2(3mx), men absolutt ikke et must. Jeg går på vgs akkuratt nå og tar Næringslivsøkonomi 2 og 3. 3 tar jeg som privatist. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk for det. kommet frem til at debriftsøkonomi er det mest naturlige for meg å ta også. Gode muligheter til finansiering via jobben også ser det ut som, så det er absolutt noe jeg kommer til å ta videre. Må si jeg gruer meg litt til skolebenken igjen men. Blitt lenge siden sist gitt, foruten diverse sertifiseringer. Tror jeg hadde 2 mx på videregående, men husker ikke helt sånn i farta. Har aldri sliti veldig med matte, så det går nok greit. Takk så mye igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå