Gå til innhold

Penumbra: Black Plague VEELDIG skummelt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, spill Penumbra Overture først. Black Plague er en direkte fortsettelse :)

 

EDIT: Og ja, det er dritskummelt. Men som nevnt over så havner du omtrent aldri i direkte kamp med fiendene. Spillet går mer ut på gåteløsning og sniking :)

Jeg anbefaller iallefall Penumbra-serien på det sterkeste!

Endret av FredrikFtw
Lenke til kommentar

Overture bør absolutt spilles først, siden Black Plague er fortsettelsen på historien. Begge er utrolig gode spill, og fantastisk skumle. Spesielt Black Plague, for der er monstrene skumlere, pluss at du har ingen mulighet for å drepe de da du aldri får et våpen i løpet av hele spillet. Får litt panikk når et monster ser deg, og du må løpe som en gal med det på slep for å finne et gjemmested.. Men som sagt, jeg vil sterkt anbefale å spille Overture først, for det er et veldig bra spill det også, og helt klart en god opplevelse.

Lenke til kommentar
Bare en dau stor ting, ikke noe levende. Det jeg misliker med spillet er at jeg ikke vet hvor jeg skal!

 

Hvilket har best grafikk? Overture har OK, men ikke noe spess bra..

 

Det skal være kart inne i gruvene som viser hvor du er og hvor du kan gå. Men du må selv finne ut hva du skal gjøre i de forskjellige rommene. Husk at du kan kun lagre på noen glødende lamper i noen av rommene. Det er det eneste dumme jeg vet med dette spillet. Grafikken er vel nokså lik på Overture og Black Plague.

Lenke til kommentar
Det er noen fæle vesen, men du må sjelden gå til kamp med de. Hele spillet handler egentlig om å styre unna fiendene, uten å gå i kamp med de. Spillet er helt sinsykt skummelt iallefall, men om du ikke har prøvd Penumbra: Overture, foreslår jeg at du spiller det først :)

Jeg lurte litt på det samme som trådstarteren. Det du sier her høres nesten ut som enkelte scener fra Thief 3. Kan spillene sammenlignes?

Lenke til kommentar
Det er noen fæle vesen, men du må sjelden gå til kamp med de. Hele spillet handler egentlig om å styre unna fiendene, uten å gå i kamp med de. Spillet er helt sinsykt skummelt iallefall, men om du ikke har prøvd Penumbra: Overture, foreslår jeg at du spiller det først :)

Jeg lurte litt på det samme som trådstarteren. Det du sier her høres nesten ut som enkelte scener fra Thief 3. Kan spillene sammenlignes?

 

Nei, de kan ikke sammenlignes. I Thief har man tross alt bue og dolk. I Penumbra spillene har man ingenting, der må man bruke kløkt og fysikken for å komme seg vekk. Hele spillet er egentlig et stort puzzle, horror spill, men med lite direkte kamp. Nesten alle puzzlene må man bruke fysikken på for å klare, og det er gjort på en veldig bra måte.

 

Det som virkelig er skummelt med Penumbra er stemningen, og lydene. Du vet at noe er i nærheten, men vet ikke hva, eller hvor det er. Du har heller ingenting å forsvare deg med, så stemningen er til å ta og føle på.

 

Det sagt så liker jeg Thief spillene veldig godt, men Penumbra er desidert best i mine øyne :)

Lenke til kommentar
Det er noen fæle vesen, men du må sjelden gå til kamp med de. Hele spillet handler egentlig om å styre unna fiendene, uten å gå i kamp med de. Spillet er helt sinsykt skummelt iallefall, men om du ikke har prøvd Penumbra: Overture, foreslår jeg at du spiller det først :)

Jeg lurte litt på det samme som trådstarteren. Det du sier her høres nesten ut som enkelte scener fra Thief 3. Kan spillene sammenlignes?

 

Nei, de kan ikke sammenlignes. I Thief har man tross alt bue og dolk. I Penumbra spillene har man ingenting, der må man bruke kløkt og fysikken for å komme seg vekk. Hele spillet er egentlig et stort puzzle, horror spill, men med lite direkte kamp. Nesten alle puzzlene må man bruke fysikken på for å klare, og det er gjort på en veldig bra måte.

 

Det som virkelig er skummelt med Penumbra er stemningen, og lydene. Du vet at noe er i nærheten, men vet ikke hva, eller hvor det er. Du har heller ingenting å forsvare deg med, så stemningen er til å ta og føle på.

 

Det sagt så liker jeg Thief spillene veldig godt, men Penumbra er desidert best i mine øyne :)

Jeg tenkte altså på det svært kjente "The Cradle"-brettet i Deadly Shadows. Det er ikke anbefalt å dolke skapningene for å si det sånn. Ut ifra det du skriver her også høres det veldig likt ut. Det er selvsagt positivt, da The Cradle ble mange steder kåret som spillverdens skumleste brett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...