knutzak Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Noen som vet noe om dette? Jeg gikk fra 188 til 88 poeng i cpumark! Lenke til kommentar
milamber Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hadde du noen optimaliseringsprogrammer installert før du reinstallerte? Har du kjørt oppdateringer av drivere? Installerte du et annet OS enn det du hadde? Det kan være mange grunner til den vesentlige dårligere testen, men hva det konkret er vet jeg ikke, men du burde tenke litt over hva du hadde installert av drivere og programmer før reinstallerte. Lenke til kommentar
knutzak Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg installerte samme som før.. XPpro Har prøvd å trikse litt med chipset-driverene, merka ingen forskjell. Det har vel ikke med optimaliseringsprogrammer å gjøre, det må være noe skjeivt som bremser ned nå.. Takk for svar :smile: Er det kanskje noen rare bios-settings (ikke klokkefrekvensen dah) som kan virke inn så drastisk? Muli jeg har tulla litt med no caching og sånt.. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 hvis du har klart å forandre biosinnstillingene når du installerte xp blir jeg imponert bare husk de nyeste chipsetdriverne og slike ting + at du burde defragmentere disken etter en ny installasjon Lenke til kommentar
knutzak Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 formaterte systemdisken MENNEH det er jo noe som er stygt feil siden cpu'en yter 50% ... Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
stranden Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 vel.. har du sjekka om det er den samme klokkefrekvens da ? har du service pack 1 ? Lenke til kommentar
knutzak Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 ja, installerte alle sp'er denne gangen. det gjorde jeg ikke sist... og ja, jeg kjører samme freq. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Se om du får tak i tall på hva som er vanlig for denne CPUen. Kan ha vært no feil v/ første måling?? Lenke til kommentar
knutzak Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 http://knut.dynu.com/images/cpu.gif Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har du prøvd uten SP1? Flere som har fått redusert ytelse pga SP1: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...df4e0e741b88988 http://www.itavisen.no/art/1299554.html Lenke til kommentar
knutzak Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Nå går det bra igjen :) Jeg resetta cmos. prøvde å kjøre 175mhz fsb, heh, det gikk ikke. Men jeg har ikke gitt meg! Blir aldri fornøyd med da freqs 8) I alle fall: Nå er problemet borte. Vettafan hva som var feil, men bios defaults gjorde susen. Xtra - Jeg kjører: CPU: 13*166mhz -> 2.17ghz RAM: 333mhz, cas2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå