Pettern29 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har en Peugeot Partner 1,9D som jeg har byttet motor på. Og etter jeg har byttet motor går den fint opp til 2000omdr så sperrer den. Den vil ikke gå lenger. Noen som har noen ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Da går den mest sannsynlig i nødmodus av en eller annen grunn. Les av feilkoder Lenke til kommentar
Pettern29 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 det kan godt hende. De på verkstedet visste ikke hva det var. De fikk opp melding om at det var noe feil i kommunikasjonen mellom motorstyringsenheten og styringseneheten inni bilen. Hvordan får jeg bilen ut av nødmodus i så fall? De på verkstedet visste ikke hva de kunne gjøre, bortsett fra å gå igjennom hele registerreima og det kosta ca 10000kr +++. Noen tips? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Bytta du motorstyringen også? Det er vel sånn at den skal intieres om den byttes? Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 det kan godt hende. De på verkstedet visste ikke hva det var. De fikk opp melding om at det var noe feil i kommunikasjonen mellom motorstyringsenheten og styringseneheten inni bilen. Hvordan får jeg bilen ut av nødmodus i så fall? De på verkstedet visste ikke hva de kunne gjøre, bortsett fra å gå igjennom hele registerreima og det kosta ca 10000kr +++. Noen tips? Gå igjennom hele registerreima? Tror ikke det er noe galt med registerreima, og særlig ikke på en diesel. Var det merkeverksted du var på? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det med registrreima syntes jeg også virket merkelig, med mindre den skulle ha hoppet over et par hakk.... Får å få den ut av nødmodus må du koble deg på å slette alle feilmeldinger i systemet med en diagnose scanner. Evnt retteting av feilkilde som slår den over i nødmodus må også gjøres. Lenke til kommentar
Pettern29 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk for alle gode forslag. Ja, den står på merkeverksted. Men jeg begynner å tvile.... Jeg byttet kun motor med dieselpumpe, alt av ledningsnett og diverse er det samme. jeg hadde problemer med startsperra også siden den sitter i dieselpumpa, og de på verkstedet klarte ikke å programmere den på nytt. Så de fjernet hele startsperren. Da startet den, den sperrer over 2000omdr. Ikke mye til merkeverksted om jeg får si det sånn..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå