semafor Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg tenker på Islands skakkjørte økonomi. Krona er nesten ikke verdt noe som helst. Jeg synes synd på dem, men noen har brent lyset i begge ender. Er det lurt/ikke lurt å reise til Island nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Valutaen er mindre verdt samtidig som de har høy inflasjon. Det går vel ca. opp i opp. Var selv i Island i vår og det er ikke akkurat lovløse tilstander med plynding av butikker. Islendere har bare litt dårligere råd. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skjønner ikke helt hvordan det skal gå ut over deg som reisende?? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tenkte den tanken selv når jeg leste om kurs fallet.. Hvordan er været/klimaet der nå? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvordan er været/klimaet der nå? Ca. 40 grader i vannet. Lenke til kommentar
mixelite Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg kom fra Island på søndag og bortsett fra at kursen gjorde det gunstig for oss å handle, gikk ikke krisen ut over oss som turister på noen måte. Onsdag blåste det hatter og høy, torsdag kveld snødde det, ellers hadde vi blå himmel og strålende sol med en temperatur litt over og litt under nullpunktet. Forferdelig trist situasjon, men jeg kan ikke se at det er noen grunn til å ikke reise. Kanskje snarere tvertimot. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk for svar! Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Men siden bankene der sliter, er det vel ikke sikkert man får ut kontanter når man bruker et norsk bankkort? Så en islending på TV, som prøvde å ta ut penger av en kaupting minibank (eller åssen det skrives), han var ikke kunde i banken, men fikk alikevel ikke ut en krone... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Så en islending på TV, som prøvde å ta ut penger av en kaupting minibank (eller åssen det skrives), han var ikke kunde i banken, men fikk alikevel ikke ut en krone...Det samme kortet ville vært sperret i enhver minibank i Island og i utlandet. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Som sagt så var han ikke kunde i en av de konkursrammende bankene, men han prøvde å benytte sitt kort i en av deres minibanker. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Sorry, var visst ikke helt våken da jeg svarte. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Er vel 1 uke siden jeg prövde det norske kortet mitt sist, men funket da flott paa en Kaupthing-minibank. Bruker som oftest mitt Islandske kort da (fra en av de litt mindre kjente islandske bankene). Endret 11. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå