Gå til innhold

dråper på en gren

UUnreal

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg canon 40d med 18-55 med IS.

Jeg har ikke tatt så mye bilder med det enda, men det var mye regn i helga og da benyttet jeg sjansen for å knipse noen bilder. :)

All kritikk og kommentarer motass med takk.

post-31535-1223286137_thumb.jpg

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes bildet ble litt kjedelig, hadde vært bedre om du gikk nermere en av vanndråpene og brukt litt mindre dybdeskarphet.

Jeg har ikke makro linse. Jeg bruker standard linse. Det var det nærmeste jeg kunne gå. :)

Jeg er også helt ny på digital speilrefleks. Brukte blomst tegnet, kan lite om iso, dybdeskarphet enda o.s.v., men jeg holder på å lære.

Dette er også bilder av en serie. Poster ut resten av dem senere i dag. :)

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Velkommen til fotoverdenen!

Unngå for all del å bruke internblits på makrobilder. Alle skygger som du vil ha, forsvinner. Og de du ikke vil ha, kommer frem. Som noen sier så kommer du ikke nære nok, men utstyret er årsaken, så der skal du ikke få noe pepper fra meg.

Også mangler det liksom et motiv. Her er det flere dråper og blader som krangler om oppmerksomhet. Få gjerne frem motivet ditt med enten lys eller farger. Det hjelper så mye på estetikken også :)

Men stå på videre, vi vil ha flere entusiaster her :D

Lenke til kommentar
Velkommen til fotoverdenen!

Unngå for all del å bruke internblits på makrobilder. Alle skygger som du vil ha, forsvinner. Og de du ikke vil ha, kommer frem. Som noen sier så kommer du ikke nære nok, men utstyret er årsaken, så der skal du ikke få noe pepper fra meg.

Også mangler det liksom et motiv. Her er det flere dråper og blader som krangler om oppmerksomhet. Få gjerne frem motivet ditt med enten lys eller farger. Det hjelper så mye på estetikken også :)

Men stå på videre, vi vil ha flere entusiaster her :D

Så det er bedre å bare skru av blitsen å bruke det naturlige lyset? :)

Eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Det har jeg ikke enda, men det er kanskje noe som kommer på sikt. Blir vel sikkert zoom eller makro linse o.s.v. når kassa tillater det. :)

Dette blir påpekt ganske ofte, og det er sikkert de som mener det er kverulering, men du mener nok teleobjektiv, ikke zoomlinse (og nå er det zoom/tele jeg påpeker, linse/objektiv er mindre viktig). Kan være greit å huske på.

For øvrig er jeg enig i det som er blitt sagt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...