fleric Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Registerte personnumer på brreg.no for 3-4 år siden, for fortsatt hver eneste uke salg fra selskaper som vil selge meg noe. Har navnet representant og firmanavn på et par selskaper. Er det noe vits å anmelde disse selskapene, sende klage til forbrukerrådet e.l. ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) En email koster deg bare tiden det tar å skrive den Endret 6. oktober 2008 av MrLee Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Interessant tråd! Hopper på denne jeg og. Lenke til kommentar
fleric Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Har i hvert fall sendt mail til Dagsavisen (produktet jeg ble forsøkt lurt til å kjøpe) og spurt om det er de aller Smart1 (telefonterror) som jeg må anmelde, tviler vel på at jeg får noe svar... Lenke til kommentar
fleric Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) liten oppdatering... 7/10 fikk jeg skriftelig beklagelse fra salgssjefen (MF) i Dagsavisen om at jeg var blitt oppringt, og en lang dårlig forklaring på hvor vanskelig det var å sjekke mot disse listene. Med tanke på at det finnes 2 personer i Norge med mitt navn, kun 1 som bor sør for Bodø burde det vel ikke være umulig men... 29/10 Begynte jeg å få Dagsavisen levert på døra, regnet med det var at fremstøt for å verve nye lesere så tenkte ikke noe mer på saken før jeg 5/11 mottok faktura på avisabonnement. 6/11 snakket med kundeservice og de bekreftet at det var lagt inn bestilling på abonnement i mitt navn 23/10... spurte da hvordan/hvem som hadde lagt inn bestilling.. og gjett to ganger.. faktisk salgssjefen MF selv.... !!! What the F... Prøver han å provosere eller hva ? Forklarte saken om at jeg hadde vært i kontakt med MF 3 uker tidligere angående ulovlig telefonsalg, hun stoppet abonnementet umiddelbart. 22/11 mottok faktura for avis i 11 dager, selv om jeg bare fikk ubestillt avis i 6... Hva gjør man med sånne folk? MF's overordnede skal i hvert fall få en telefon på mandag. Endret 22. november 2008 av fleric Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg ville sendt en mail eller (helst) et brev der du forklarer saken og sier at du ikke kommer til å betale for en vare du ikke har bestilt, og be om en bekreftelse på at de har mottatt brevet. Selvfølgelig skal du ikke betale fakturaen. Om de purrer eller sender nye fakturaer henviser du bare til det første brevet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jepp. Og saken skal heller ikke kunne gå til inkasso hvis regningen er omtvistet (noe den vil være med ett sendt brev/epost). Brev skal forøvrig ikke være nødvendig, e-post er godkjent som "varig skriftlig kommunikasjon" på lik linje med ett fysisk brev. Bare ta backup av sent items og be om bekreftelse på at mailen er mottatt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 ta det med forbrukerrådet Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 oh forresten, har jobbet litt med folk som jobber med kundeservice, og pga no lov greier er de pålagt å ta opptak av alle som godtar bestilling, det re bare å si at du ikke har bestilt det og vil ike betale noe, KREV at de hører på opptaket at det ikke er deg. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Blei for ei stund sida ringt opp av et telefonsalg-firma. Ba først selgeren om å la være å ringe meg igjen. Jeg ringte så opp nummeret og fant ut hvilket firma det gjaldt. Deretter søkte jeg opp nr til daglig leder/eier og ringte ham opp på mobilnummeret hans og "kjeftet" litt (ca. kl ni på kvelden). Etter dette har jeg ikke hørt fra dem igjen og det er merkbart færre andre firma som kontakter meg. Kort fortalt: Bruk samme fremgangsmåte mot dem som de bruker mot deg, så blir det garantert stille. Endret 25. november 2008 av spock84 Lenke til kommentar
msmanson Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Blei for ei stund sida ringt opp av et telefonsalg-firma. Ba først selgeren om å la være å ringe meg igjen. Jeg ringte så opp nummeret og fant ut hvilket firma det gjaldt. Deretter søkte jeg opp nr til daglig leder/eier og ringte ham opp på mobilnummeret hans og "kjeftet" litt (ca. kl ni på kvelden). Etter dette har jeg ikke hørt fra dem igjen og det er merkbart færre andre firma som kontakter meg. Kort fortalt: Bruk samme fremgangsmåte mot dem som de bruker mot deg, så blir det garantert stille. Nå er det mulig jeg forstod deg feil, men forstod det sånn at du har ringt daglig leder på privet telefonen....? I såfall er vel ikke det til å anbefale.. Det er forskjell på jobb og privatliv.. Lenke til kommentar
fleric Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Blei for ei stund sida ringt opp av et telefonsalg-firma. Ba først selgeren om å la være å ringe meg igjen. Jeg ringte så opp nummeret og fant ut hvilket firma det gjaldt. Deretter søkte jeg opp nr til daglig leder/eier og ringte ham opp på mobilnummeret hans og "kjeftet" litt (ca. kl ni på kvelden). Etter dette har jeg ikke hørt fra dem igjen og det er merkbart færre andre firma som kontakter meg. Kort fortalt: Bruk samme fremgangsmåte mot dem som de bruker mot deg, så blir det garantert stille. Nå er det mulig jeg forstod deg feil, men forstod det sånn at du har ringt daglig leder på privet telefonen....? I såfall er vel ikke det til å anbefale.. Det er forskjell på jobb og privatliv.. Hehe seff, eneste nr. han har brukt for å prøve å nå meg og eneste nr. i jobbmail-signatur så er nok ganske "jobbtelefon". Har uansett fått beklagelse fra markedsdirektøren så da får vi se hvordan denne såpa utvikler seg Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Blei for ei stund sida ringt opp av et telefonsalg-firma. Ba først selgeren om å la være å ringe meg igjen. Jeg ringte så opp nummeret og fant ut hvilket firma det gjaldt. Deretter søkte jeg opp nr til daglig leder/eier og ringte ham opp på mobilnummeret hans og "kjeftet" litt (ca. kl ni på kvelden). Etter dette har jeg ikke hørt fra dem igjen og det er merkbart færre andre firma som kontakter meg. Kort fortalt: Bruk samme fremgangsmåte mot dem som de bruker mot deg, så blir det garantert stille. Nå er det mulig jeg forstod deg feil, men forstod det sånn at du har ringt daglig leder på privet telefonen....? I såfall er vel ikke det til å anbefale.. Det er forskjell på jobb og privatliv.. Nei, det er i grunnen ingen forskjell på det og at vedkommendes firma ringer meg privat og plager meg seint på kvelden når jeg til og med har reservert meg mot denne typen tvilsom virksomhet. Plager de meg uten tillatelse, så plager jeg dem uten tillatelse. Nå skal det likevel sies at dette nummeret så ut til å være både privat- og firmanummer, men det var tydelig at fyren ikke var på jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå