Gå til innhold

Ulovlig telefonsalg - vits å melde noe sted ?

fleric

Anbefalte innlegg

Registerte personnumer på brreg.no for 3-4 år siden, for fortsatt hver eneste uke salg fra selskaper som vil selge meg noe. Har navnet representant og firmanavn på et par selskaper. Er det noe vits å anmelde disse selskapene, sende klage til forbrukerrådet e.l. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

liten oppdatering...

7/10 fikk jeg skriftelig beklagelse fra salgssjefen (MF) i Dagsavisen om at jeg var blitt oppringt, og en lang dårlig forklaring på hvor vanskelig det var å sjekke mot disse listene. Med tanke på at det finnes 2 personer i Norge med mitt navn, kun 1 som bor sør for Bodø burde det vel ikke være umulig men...

29/10 Begynte jeg å få Dagsavisen levert på døra, regnet med det var at fremstøt for å verve nye lesere så tenkte ikke noe mer på saken før jeg 5/11 mottok faktura på avisabonnement.

6/11 snakket med kundeservice og de bekreftet at det var lagt inn bestilling på abonnement i mitt navn 23/10... spurte da hvordan/hvem som hadde lagt inn bestilling.. og gjett to ganger.. faktisk salgssjefen MF selv.... !!! What the F... Prøver han å provosere eller hva ? Forklarte saken om at jeg hadde vært i kontakt med MF 3 uker tidligere angående ulovlig telefonsalg, hun stoppet abonnementet umiddelbart.

22/11 mottok faktura for avis i 11 dager, selv om jeg bare fikk ubestillt avis i 6...

Hva gjør man med sånne folk? MF's overordnede skal i hvert fall få en telefon på mandag.

Endret av fleric
Lenke til kommentar

Jeg ville sendt en mail eller (helst) et brev der du forklarer saken og sier at du ikke kommer til å betale for en vare du ikke har bestilt, og be om en bekreftelse på at de har mottatt brevet. Selvfølgelig skal du ikke betale fakturaen.

Om de purrer eller sender nye fakturaer henviser du bare til det første brevet.

Lenke til kommentar

Jepp. Og saken skal heller ikke kunne gå til inkasso hvis regningen er omtvistet (noe den vil være med ett sendt brev/epost). Brev skal forøvrig ikke være nødvendig, e-post er godkjent som "varig skriftlig kommunikasjon" på lik linje med ett fysisk brev. Bare ta backup av sent items og be om bekreftelse på at mailen er mottatt. :)

Lenke til kommentar

Blei for ei stund sida ringt opp av et telefonsalg-firma. Ba først selgeren om å la være å ringe meg igjen. Jeg ringte så opp nummeret og fant ut hvilket firma det gjaldt. Deretter søkte jeg opp nr til daglig leder/eier og ringte ham opp på mobilnummeret hans og "kjeftet" litt (ca. kl ni på kvelden). Etter dette har jeg ikke hørt fra dem igjen og det er merkbart færre andre firma som kontakter meg.

Kort fortalt: Bruk samme fremgangsmåte mot dem som de bruker mot deg, så blir det garantert stille.

Endret av spock84
Lenke til kommentar
Blei for ei stund sida ringt opp av et telefonsalg-firma. Ba først selgeren om å la være å ringe meg igjen. Jeg ringte så opp nummeret og fant ut hvilket firma det gjaldt. Deretter søkte jeg opp nr til daglig leder/eier og ringte ham opp på mobilnummeret hans og "kjeftet" litt (ca. kl ni på kvelden). Etter dette har jeg ikke hørt fra dem igjen og det er merkbart færre andre firma som kontakter meg.

Kort fortalt: Bruk samme fremgangsmåte mot dem som de bruker mot deg, så blir det garantert stille.

Nå er det mulig jeg forstod deg feil, men forstod det sånn at du har ringt daglig leder på privet telefonen....?

I såfall er vel ikke det til å anbefale..

Det er forskjell på jobb og privatliv..

Lenke til kommentar

Nå er det mulig jeg forstod deg feil, men forstod det sånn at du har ringt daglig leder på privet telefonen....?

Hehe seff, eneste nr. han har brukt for å prøve å nå meg og eneste nr. i jobbmail-signatur så er nok ganske "jobbtelefon". Har uansett fått beklagelse fra markedsdirektøren så da får vi se hvordan denne såpa utvikler seg

Lenke til kommentar

Nei, det er i grunnen ingen forskjell på det og at vedkommendes firma ringer meg privat og plager meg seint på kvelden når jeg til og med har reservert meg mot denne typen tvilsom virksomhet. Plager de meg uten tillatelse, så plager jeg dem uten tillatelse. Nå skal det likevel sies at dette nummeret så ut til å være både privat- og firmanummer, men det var tydelig at fyren ikke var på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...