nVIDIAsucks Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Dette er noe du ikke skal gjøre! Får du en ordre, følger du den ordren. Så hvis befalet ditt beordrer deg til å skyte makkeren din så vil du gjøre det uten å blunke? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 (endret) Jeg vet hva jeg ville hatt om valget sto mellom en nyutdannet 19 årig sersjant som akkurat hadde kommet ut av BS, eller en fyr med et par turer til utlandet og et par år på baken som hadde tatt lagførerkurs på et par uker. Drit i graden, se på kompetansen. Er du inne til førstegangstjeneste har ikke det lille hode ditt behov for å bry seg om kompetansen til personen som står over deg. Gir han deg en ordre følger du den! Det er andre ansatte som tar seg av ansettelser og ikke du. Drit i graden, se på kompetansen. Dette er noe du ikke skal gjøre! Får du en ordre, følger du den ordren. Unnskyld meg, lille venn. Men mitt "lille hode" har gjort seg opp et par tanker om hva JEG ville valgt om jeg var i en posisjon. Mitt poeng var at selv om du har graden som sersjant, så betyr ikke det at du er så jævla flink at det gjør noe. Da ville jeg heller valgt en "hv-gubb" som hadde, som jeg sa, et par turer til utlandet, en del tjeneste og noen år bak seg. En 19 åring rett ut av BS har ikke samme livserfaringen som en på 30 som har faktisk vært ute og sett hva som "skjer". I førstegangstjenesten har du ikke noe valg, da adlyder du ordre. Men så var det ikke det som var temaet her heller, lille venn. Endret 18. oktober 2008 av Pasient Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå