Gå til innhold

Din beste og værste alpinopplevelse!

Colb

Anbefalte innlegg

Verste:

Jeg og noen kamerater hadde "førstemann ned." Jeg satte utfor med mine carvingski. Var på Hovden, fikk god fart. Det var en del folk i løypa. Plutselig svinger det ei lita jente på6-8 åt inn foran meg. Jeg har ikke sjans til å bremse. Beinet hennes treffer mellom mine, og jeg river henne over ende og flyr nedover bakken selv, sikkert 50 meter før jeg stopper. Litt forfjamset går jeg opp igjen, fordi skien min ligger igjen. Jeg oppfattet bare en haug med banneord fra faren, og noe om at hun hadde hatt ryggproblemer hele livet. Men jeg traff henne i beinet og det gikk heldigvis bra.

Skal love dere det var skummelt å gå opp mot henne, faren og skien min. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal legge inn her jeg også :p

Beste opplevelse var første gangen jeg satt 360`en, det var utrolig dilig. Har ikke noen andre opplevelser som når den enda det er lenge siden.

Verste var da jeg knakk trynet. kom ikke rundt i backflippen, fikk kjøre snøskuter, sykebil, luftambulanse, ligge 2 uker på sykehuset, opperere inn metaltplater i trynet, knakk også høyrehånda, men det merket vi ikke før etter noen dager på sykehuset da jeg våknet opp :p Fikk ikke lov av legen og lese eller se på tv i en måned. kunne heller ikke være i aktivitet, hehe. Radio stille i en stol i en måned er ikke gøy:P hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beste:

Morgenkjøring i hemsedal, heispatruljen tok meg og en til med opp til toppen, og vi kjørte freeride i strålende sol, -2 grader og en halvmeter med løssnø. HELT fantastisk :)

dårligste:

skulle hopp på Bigjumpen i hemsedal. Det var veldig istete etter natten, men +3 grader i sola. Solen traff akuratt hoppet, men ikke ovarrennet (som da var steinhardt). dette resulterer i at jeg tar fin fart ovenifra, men nærmest stopper opp når jeg kommer opp på hoppet, pga den våte og trege snøen. det er langt til kulen...

Lenke til kommentar

Beste:

På baksiden av Mont Blanc (den Italienske siden). Vi hadde leid guide og skulle kjøre offpist hele dagen fra klokken 9 om morgenen. Da vi kom opp på 3500 moh (!) så var det ingen skyer og ikke tilløp til noe som het vind. Vi kjørte en offpist route som heter "Valleè Blanche" og den turen var på 25km ren offpist herlighet. Startet på 3500 og endte opp på 900 moh. Det var en fantastisk tur. Minus 2-3 grader på hele turen, strålende sol og ingen vind.

Verste:

Det må være på Skeikampen, en gang der det var skikkelig tåke. Man kunne bare se 3-4 meter forran seg Brillene var fulle av is etter en tur i bakken og det var elendige kjørefohold. I tillegg så snødde det kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...