MSc Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Fikk trøbbel med RAIDet mitt på et EPOX HK, hvor diskene plutselig dukket opp som to separate disker. Kjører RAIDet på S-ATA disker, Bruker disse diskene til programmer og data. Har en mindre disk (P-ATA) som jeg bruker til system-OS. Etter at jeg fikk "koblet diskene sammen" som ett RAID igjen restarter maskinen hele tiden. Ved vanlig oppstart så kommer WinXP startup-vinduet opp progress bar går 3-4 ganger, så rebooter PCen. Ved safemode så er siste som blir lastet mup.sys (hørt den før?). Har prøvd å koble fra alt unødvendig. Får startet maskinen når jeg kobler fra S-ATA diskene. Kan ha en av S-ATA diskene koblet til, og maskinen starter opp, men windows finner den ikke (Ikke i "diskbehandling" heller). Noen som har noen gode ideer til hvordan få tilbake disken(e)? Har installert en ekstra versjon av WinXP på OSdisken, denne versjonen starter opp uten problemer. Denne XP-installasjonen ser S-ATA diskene, men som to disker som den ikke greier å lese (har ikke lagt inn RAID-sw i denne versjonen av XP, så det er kanskje ikke så rart). Har prøvd å kopiere drivere fra ny-XP inn i gammel XP (tok backup av system32/drivers før jeg gjorde dette), men hjalp ikke. Har prøvd å kjøre restore i den gamle XP-versjonen men det hjalp heller ikke. edit svirkeleif Endret 6. oktober 2008 av MSc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå