Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

EPOX HK Raid1 maskinen rebooter

Anbefalte innlegg

Fikk trøbbel med RAIDet mitt på et EPOX HK, hvor diskene plutselig dukket opp som to separate disker.  Kjører RAIDet på S-ATA disker, Bruker disse diskene til programmer og data. Har en mindre disk (P-ATA) som jeg bruker til system-OS.

Etter at jeg fikk "koblet diskene sammen" som ett RAID igjen restarter maskinen hele tiden. Ved vanlig oppstart så kommer WinXP startup-vinduet opp progress bar går 3-4 ganger, så rebooter PCen.  Ved safemode så er siste som blir lastet mup.sys (hørt den før?).  Har prøvd å koble fra alt unødvendig.  Får startet maskinen når jeg kobler fra S-ATA diskene. Kan ha en av S-ATA diskene koblet til, og maskinen starter opp, men windows finner den ikke (Ikke i "diskbehandling" heller).  Noen som har noen gode ideer til hvordan få tilbake disken(e)?

Har installert en ekstra versjon av WinXP på OSdisken, denne versjonen starter opp uten problemer.  Denne XP-installasjonen ser S-ATA diskene, men som to disker som den ikke greier å lese (har ikke lagt inn RAID-sw i denne versjonen av XP, så det er kanskje ikke så rart).

Har prøvd å kopiere drivere fra ny-XP inn i gammel XP (tok backup av system32/drivers før jeg gjorde dette), men hjalp ikke.

Har prøvd å kjøre restore i den gamle XP-versjonen men det hjalp heller ikke.

edit svirkeleif

Endret av MSc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...