Gå til innhold

Går det ann å flytte xbox 360 saver over på en minnepenn og over til en annen xbox 360?

ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du tneker på en vanlig standard minnepenn, nei.

du må bruke memory uniten til microsoft som kommer i 3 varianter. 64, 256 og 512 mb. Eller så kan du bruke en hdd (type microsoft sin)

256mb får du vel for under 100lappen på ebay.

Er det mulig å kopiere savefilene (og gamerprofilen) på en memorystick som er inni en PSP, deretter plugge av HDD'n, putte inn HDD'n til den andre 360'n på Xboxen mens PSPn enda er tilkobla, og deretter overføre filene?

Lenke til kommentar

Ville dette vært mulig? Kopierte det fra et annet fourm:

I'm thinking of getting an Elite, but I already have a Premium. I was wondering on how to transfer all my files to my new Xbox. I've made a bit of research, but some of the things I have found out, kinda don't match up. Someone say I can only do it by using Microsofts Memory Unit, while others that it can be done with every kind of memory stick.

Can it be done this way?

Step 1: Stick in memory stick to the Premium( I'm going to use a PSP with an Memory stick inserted)

Step 2: Transfer all save files and system files

Step 3: Take of the HDD, and put on the Elite's HDD to the Premium

Step 4: Transfer all the files to the Elite's HDD

Step 5: Plug in the Premiums HDD again, transfer the Gamer Profile( To transfer the Achievements etc. to the Elite)

Step 6: Put on the Elite´s HDD to the Premium, transfer the Gamer Profile

Step 7: Put the Elite's HDD on the Elite, and it's all identical as it was on the Premium

I've heard you need to transfer the Gamer Profile seperately, but not sure if you have to or not.

Does anyone know anything about all this?

Endret av jente_12
Lenke til kommentar

Tenkte over samme greie her om dagen, utrolig dårlig av MS å ikke ha denne muligheten. Men det er vel som resten av konseptet til MS å melke brukeren sakte å sikkert etterhvert som dem finner ut at X360 maskinen ikke inneholder ting som dem må kjøpe ekstra...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Bump og sånn: noen som vet hvor jeg finner dette skjemaet, det for å bestille en slik kabel? Og hvor overfører jeg lisensene, siden folk her tydeligvis visste hvor slikt skulle gjøres.

skjemaet er borte fra sidene til microsoft, det står at du må ringe dem og det koster ca 110kr med frakt (jeg ringte de)

du må da ha serial nummer til elitekonsollen din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk nettopp ny ELITE i hus, og ble veldig irritert når jeg oppdaget dette. Var kanskje dum som trodde at man kunne overføre på en enklere måte.. Men trodde ikke det skulle være en såpass avansert operasjon.

Så jeg lurer på om det er det samme som gjelder? Jeg må altså ringe microsoft kundeservice og så betale for å kunne få en kabel som muliggjør spilling på min nye konsoll? (Vanvittig dårlig praksis)

Forøvrig så lurer jeg hvor man kan få kjøpt minnesenhetene til xbox som alle snakker om. Har ikke sett de på nett eller i butikk, det samme gjelder HD kabel jeg gjerne skulle hatt. (Fungerer en standard HD kabel fra clas ohlson eksempelvis?)

EDIT: oppdaget nå også at kabelen i den nye ELITE pakken ikke har "HD switch" som det er på den gamle kabelen? Betyr dette at jeg MÅ skaffe HDMI kabel for HD innhold eller kan jeg bruke kabelen fra den gamle boksen som har HD-switch?

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...