Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Starter å bli grå. er 19 år. hva skjer egentlig?

Colb

Anbefalte innlegg

jeg er nettop fylt 19, og jeg starter å bli grå. jeg har tykt hår, ikke noen antydning til at en måne vil komme med det første, men fortsatt starter jeg å bli grå i manken. er det noe som feiler meg, er dette ett tegn på noe, eller er det bare slikt som skjer?

Jeg syntes egentlgi det bare er litt tøft, føler meg ikke akkurat gammel når jeg er 19 år gammel. værre hvis det skjer når du er 40 antar jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med hår er som så mye annet arvelig betinget så hvordan har det vært med forfedrene dine ?

At det grånes betyr at du mister fargepigmentene i håret, men har ikke lest noe sted at dette er no sykdomsrelatert. Har t.o.m. lest at grått hår er mer robust.

Legger ved en link:

http://www.ung.no/oss/helse/7169.html

Det med hormonell påvirkning tror jeg mye har med kvinner og graviditet å gjøre, men hvis ingen i familien har hatt dette ville jeg kanskje vurdert en prat med lege.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

kunne ønske eg hadde grått hår, jenter med pappa problemer liker det :p

http://kidshealth.org/kid/grownup/getting_.../gray_hair.html

People can get gray hair at any age. Some people go gray at a young age - as early as when they are in high school or college - whereas others may be in their 30s or 40s before they see that first gray hair. How early we get gray hair is determined by our genes. This means that most of us will start having gray hairs around the same age that our parents or grandparents first did.
Lenke til kommentar

ser det ikke som ett problem jeg heller :).

Faren min ble også tidlig grå så ligger nok der. han hadde måne da han var 30. på den andre siden av familien har bestefaren min på 81 en flott sølvgrå manke.

håpet mitt nå er vel at jeg har arva hårfestet til bestefaren min på morsiden. og kansje håret til faren min. gjør meg ikkeno å være grå, men å miste håret er litt kjipere

Lenke til kommentar

Kanskje best å ta seg en legesjekk for sikkerhets skyld.

Kan for eksempel være vitaminmangel eller hypotyreose, en enkel blodprøve kan avgjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...