DementedAlbino Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg tenkte å bytte ut hovedkortet på filserveren, men kan dette gjøres uten å måtte reinstallere windows? Har lite lyst å gjøre alt fra grunn nå som alt fra ftp til fjernstyring av pc fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Der ville ikke oppstå problemer med drivere og en drøss med blåskjermer? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Vis du bytter til ett lignende hk vil du slippe mye problemer, bytter du til f.eks en helt annen produsent vil du slite veldig. Alt av drivere til hk går som regel på LAN, sound, chipset og div. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Om du bytter til et hovedkort som har likt chipsett så vil det muligens fungere. Om det ikke fungerer så vil det kanskje fikser seg ved å velge "reparer" under windows install (ikke første gangen det kommer opp reparer mulighet, men når du velger partisjoner, da kan du velge "reparer" igjen) I tilfellet mitt fungerte ingen av delene. Hovedkortet jeg bytta til har "litt" bugget diskkontroller, så jeg får ikke installert noe OS i det hele tatt >.< Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Største problemet er harddisk kontrolleren. Der er det best at du bytter ut den med Microsoft sin standard IDE sak før du bytter HK'et. Har du ikke gjort dette er det store sjanser for at du får BSOD. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Ja noe slikt jeg var redd for. Jeg har lagt inn "hack" i xp som gjør at jeg får software raid-5, og ønsker i grunn at alt skal fungere utmerket fra første stund med nytt hovedkort. Men om det beste er å legge inn alt på nytt så er det jo ikke så mye annet å gjøre. De fleste programmer og innstillinger kan jeg uansett ta backup av så det kommer raskt på plass igjen. Dere vet ikke tilfeldigvis om server 2008 vil klare å lese det raid oppsettet jeg alt har uten at jeg må lage et nytt array? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå