CCola Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei! Har ett problem.. Har akkurat kjøpt meg nye deler til PC'en, ram, cpu,hdd, gpu og hovedkort. Har lagt inn XP-SP2, og har lagt inn alle driverne. Problemet er at diverse spill starter ikke i det hele tatt, og jeg får bare "Det oppsto et problem" når jeg starter dem. GPU: 8800GT CPU: E8400 @ 3.0 ghz HK: Gigabyte GA-EP35-DS3L, P35 RAM: 4GB Corsair ett eller annet. Så tenkte jeg at jeg skulle teste maskinen i 3DMark06. På de 2 første testene fikk jeg ca alt fra 30-90 FPS på skjermkortet, og det gikk forsåvidt smooth. Når det da kom til CPU lå FPS'en på 0-1 hele tiden, og det hakket forferdelig. Sjekket deretter tempen på CPU'en, og den var på rundt 45-50 grader, noe som jeg tror er greit. Jeg sjekket deretter selve CPU'en, som i hardware, for å se om det lå i klem eller noe, noe jeg tviler på ettersom det ikke var noe problem å så den frem i Windows o.l. Eneste jeg merket var at kjølepastaen var helt tørr. Er dette vanlig? Og hva skal jeg gjøre med softwaren for å få CPU'en min opp å kjøre igjen? Mvh, Jon F. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 0 - 1FPS er helt vanlig på prosessorer når man kjører 3DMark. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
foffle Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Støttes. Helt normalt. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Ah, takk for svar! Det virker som det er DVD-rommen som er det egentlige problemet. Uansett hva jeg kjører når jeg har en DVD/CD i går det tregt. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Med tanke på problemene dine med å kjøre spill, høres det jo sannsynlig ut at det er DVD-ROM'en som er kjip ... Hvilket Os, og hvilken DVD enhet har du? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Vet ikke hva den CPU-testen er beregnet for, men den har alltid vært ræva treig uansett hvilken CPU jeg har testa med, i alle 3dmark-versjonene. Endret 6. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det er fordi CPU ikke er designet for 3D, noe GPUen er. Lenke til kommentar
xero75 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 den skal være sånn :grin: Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Er det noen måte jeg kan teste CPU'en på da? Bare for å dobbeltsjekke lizzm?^^ Kjører btw Windows XP-SP2. DVD-saken er jeg ikke sikker på.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Drit i å teste CPU. Funker det i spillene du vil spille, er det alt som teller. Ikke et tall fra 3dmark. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Tenkte mer i fremtiden om jeg tenkte å oppgradere, om hva som var flaskehals osv. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 I fremtiden tror jeg nok skjermkortet vil bli flaskehalsen. Men det kommer jo an på hvor langt inn man ser, hehe. Men det blir nok utdatert kjappere enn resten av systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå