Gå til innhold

Så billig som mulig, hjemmekino

Anbefalte innlegg

Heisann

Har fått tak i en rimelig dårlig prosjektor nå, gratis altså. En ASK C60. Relativt laber og egentlig ment til foredrag og presentasjoner etc. Men se vekk i fra det, jeg bruker den på rommet mitt, og for øyeblikket står den på en høy krakk foran sengen min jeg bruker som sofa (veldig dårlig løsning)

Så derfor har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av takfeste, her trenger jeg hjelp og råd. Det skal være det absolutt billigste som det går ann å få tak i altså, jeg bryr meg ikke kvalitet/utseende så lenge den henger sikkert.

Jeg er ikke sikker på festet på denne, men produsenter skal vel operere etter universelle standarder? Hvis ikke skal jeg gjøre research for å finne ut hvilken standard min bruker

Det som kreves av takfestet er: Jeg har skråtak, så den må kunne tiltes til venstre/høyre så jeg ikke får skjeivt bilde. Taket mitt er av tre, hva mer må dere vite?

Er helt blank på området så vet ikke hva dere trenger av info

Også skal jeg ha lerret også, her også gjelder det billigst mulig. Kvalitet er heller ikke viktig siden prosjektoren er såpass dårlig. Men lerrete må kunne trekkes opp.

En lang VGA kabel trenger jeg også, har sett en på prisguiden som var 10m, til 200kr. Greit? Eller skal jeg stikke på Clas Ohlson?

Også en siste ting, akkurat nå bruker jeg en vga kabel også en sånn liten "klump" med vga på ene siden og dvi på andres siden som overgang. Siden skjermkortet mitt kun har to DVI. Finnes det bedre løsninger som gir bedre kvalitet? At jeg kjøper en kabel med vga på ene enden og dvi på andre?

Helt til slutt, er det noen som har takfestet eller lerret liggende som har lyst til å gi vekk? Jeg har mulighet til å hente i Bergen eller selvfølgelig betale frakt. Vet at slikt koster mye, takfester begynner på 500kr? Så er mye å spørre om, men om noen har lyst til å gi vekk så er det verdt å spørre :)

Edit: Det er ca 3-4m fra vegg til vegg som prosjektor skal stå og der lerretet skal henge, så bildet blir ikke så stort

Og jeg har hørt at enkelte kjøper rullegardiner fra Ikea som lerret, fordi de er så lystette, funker dette bra i realiteten?

Takk for all hjelp.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...