marekz Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Da var jeg også i gang - litt sen med postingen i år. Fotograferer med et Nikon D300, og et Nikkor 85mm f/1.8 objektiv. Satte meg selv som mål å klare 20 bilder i år, men ser nå at jeg blir nødt til å redusere målet til 15. Det blir mer å gjøre i oktober enn først antatt, men et bilde annen hver dag (i snitt) skal jeg klare. Blir litt mer tele i år, gleder meg til å se om jeg kan klare å produsere noe spennende med 85 milimeteren. Nylig kjøpt, for øvrig. Har et bilde fra 1. oktober, samt et fra i dag, søndag 5. oktober. 1. oktober [sTØRRE VERSJON] Exif: ISO 200, f/1.8, 1/500 sec Min hund, puddelen Mika. Dessverre fikk jeg ikke skarphet der jeg ville ha, men endte likevel opp med å være dagens (spaserturens) beste, om ikke annet kun på grunn av fartsfølelsen i bildet. 5. oktober [sTØRRE VERSJON] Exif: ISO 3200, f/3.2, 1/40 sec Sandnes jernbanestasjon, kveldstid. To Viking supportere feirer dagens seier over Tromsø. Valgte dette på grunn av livlige farger denne oktoberkvelden. Endret 21. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Er ikke noe utpreget "hunde-menneske", men det puddelbildet synes jeg var skikkelig sprettent og morsomt RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 "Hund opphever tyngdekraften" var ganske morsomt, synd du ikke traff helt med fokus. Merkelig underlag de to går og tråkker på i 5. oktober-bildet. Ser nesten ut som LCD-paneler, men de hadde neppe tålt slik behandling. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Takker for kommentarer! Jeg vet ikke nøyaktig hva de to går og tråkker på, men installasjonen midt i Sandnes sentrum er en del av Kulturbyen 2008. Et lysshow, i regi av watercolours.no. Endret 6. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) 6. oktober [sTØRRE VERSJON] Exif: ISO 3200, f/1.8, 1/50 sek I dag måtte jeg jobbe litt i Lightroom. Var allerede mørkt når jeg gikk ut, så lyskilden min ble høy ISO og en lyktestolpe som lyste rett på bladet i front. Må ut med stativ snart, er ikke lenge lyst etter en er ferdig med jobb om dagen. Endret 21. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 6. oktober Fint motiv og oktober-stemnings-bilde, men her kunne det vel blitt enda bedre med lavere iso og heller stativ... RandiA Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Torsdag, 9. oktober "TrioVing Norway: 5632" [sTØRRE VERSJON] Aperture mode, f/5, 1/200 sek, ISO 800. Endret 21. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 6. oktober Fint motiv og oktober-stemnings-bilde, men her kunne det vel blitt enda bedre med lavere iso og heller stativ... RandiA Takk for kommentar! Ja, enig at stativ hadde vært bedre å bruke. Dessverre blir det altfor skjeldent tatt med ut.. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Lørdag, 11. oktober Høststemnning i parken [sTØRRE VERSJON] Lukkertid modus, 1/60, f/6.3, ISO 100 Endret 21. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Fint og stemningsfullt høstbilde! Vanligvis synes jeg at farge-S/H kombinasjoner blir litt misbrukt, men her funker det fint - bra utført! Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Enig med at effekten passet bra her, men jeg lurer på om det hadde vært bedre og kuttet ut farger på bladene i trærne. Fremfor at det er farger litt her og der. På bakken var det veldig bra. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Takk for fine tilbakemeldinger! Er muligens enig, skal prøve med et hvor fargene er vekke også fra trærne. Dette ble etterbehandlet i Lightroom (konvertert fra RAW først i DxO), er begrenset med lag/Photoshop redigering der. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Søndag, 12. oktober [sTØRRE VERSJON] Manual mode, -2 EV, ISO 100, f/13, 1/60 sek. Sliter ofte med utbrent himmel på slike overskya/regnværs dager som i dag, må litt lysmåling og manuelle innstillinger til.. Endret 21. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Synes kjettingen fungerer bra i 9. oktober, spesielt der den fortsetter til høyre. Henger meg på hylekoret om fargene i treet. Likte uansett benkene her. Fin linje med øyeskruene 12. oktober. Menneske og hund er ok plassert, men jeg får de ikke helt til å gli inn sammen med resten av bildet. Lurer på hvorfor egentlig. Kanskje rett og slett bare noe med timingen med beina. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 k.n.b: takk for tilbakemeldinger! Har vært inne og editert samtlige av mine poster, hoster nå bildene eksternt pga problemer med forumet. Vært litt jobb og reising siste uken, men er tilbake med to bilder nå etter en uke uten posting. Bilder fra 16. og 17. oktober følger nedenfor. Lenke til kommentar
marekz Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Torsdag 16. oktober Jernbanen (Værnes Stasjon, Trondheim.) [sTØRRE VERSJON] [stor versjon, mørk bakgrunn] Program mode, f/5, 1/100 sek, ISO 200. Endret 21. oktober 2008 av marekz Lenke til kommentar
marekz Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Fredag, 17. oktober Sandnes brygge, soloppgang (ca kl 0915) [sTØRRE VERSJON] Program mode, f/5, 1/100 sek, ISO 100. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Fint komponert og flotte farger i bildet...noe utbrent himmel, men det er vel ikke til å unngå på denne tiden. RandiA Lenke til kommentar
marekz Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Takk, takk.. Utbrentheten helt nederst i bildet (vannet) plager meg egentlig mer, enn den fra solen på himmelen.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 16. oktober er helt etter mitt hjerte. Fin komposisjon og bra etterbehandling. Kanskje jeg ville ha prøvd å lene meg noen centimetre lenger inn sporet for å unngå perrongen/murkanten helt til høyre, men den er ikke veldig plagsom heller. 12. oktober var også bra. I motsetning til k.n.b (for en gangs skyld) synes jeg at personen passer fint inn i motivet og gir øynene noe ekstra å hvile på. Heldig med himmelen var du også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå