Windbringer Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hei, Hva er forskjeligen med disse Samsung A656 modeler: Samsung LE-40A656 Samsung LE-40A656 A Samsung LE-40A656 A1 FXXC Samsung LE-40A656 C1 Samsung LE-40A656 FXXU Samsung LE-40A656 A1CXXE Kan noen hjelpe meg, please? TY Endret 5. oktober 2008 av Windbringer Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei, Hva er forskjeligen med disse Samsung A656 modeler: Samsung LE-40A656 Samsung LE-40A656 A Samsung LE-40A656 A1 FXXC Samsung LE-40A656 C1 Samsung LE-40A656 FXXU Samsung LE-40A656 A1CXXE Kan noen hjelpe meg, please? TY Det kan være forskjellige ting alt i fra kontrastnivå til hvor mange innganger tven etc, det blir sånn nå man impoterer alt i fra Nederland til Kina... Ingen av de er i hverfall ikke nordiske modeller og dette bør leses og vurderes før kjøp av Samsung http://www.expert.no/content/content.aspx?tbcontentid=230 NB- Det er kun elkjedene som har nordiske modeller.. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Slik det er meg bekjent er det ingen spesifikasjonsmessige forskjeller på de nevnte "modellene". Den siste "koden" skal kun indikere hvilket marked TVen er beregnet til (norden, øst europa etc). Nå er det også slik at enkelte netbutikker har TVer fra Samsung Norden. Ikke alle tar seg bryet med å skrive produktnavnet fullt ut (som første på lista), en kan derimot ikke vite hvilket marked TVen er beregnet på. Som nevnt garanterer alle de store elkjedene (Elkjøp, Expert etc) nordiske modeller. Den siste modellen på lista skal være en nordisk modell. Men det er viktig å gjøre seg kjent med hva en nordisk modell innebærer (se linken til Jada-jada). Lenke til kommentar
Windbringer Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ahh!! Tusen Takk!! det forklarte alt for meg! Jeg har tenk meg å kjøpe dette TVen I mamoz. Fordig jeg har en veldig god kundeservice oppleverser med dem. De sa at dette modelen har 1 år garanti. Er det også slikt på Elkjøp og expert? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ahh!! Tusen Takk!! det forklarte alt for meg! Jeg har tenk meg å kjøpe dette TVen I mamoz. Fordig jeg har en veldig god kundeservice oppleverser med dem. De sa at dette modelen har 1 år garanti. Er det også slikt på Elkjøp og expert? Hva 1 års garanti? 2 år garanti og 5 års reklamsjonsrett er vel lovfestet i dette landet? I alle fall så har jeg aldri hørt om noen som gir 1 års garanti på en tv. Dette kan ha noe med import å gjøre igjen grunnet da må firma du kjøper tven fra må stå for garantien så kjøp i safall fra noen andre, og ja Elkjøp og Expert har to års garanti som de fleste her i Norge på tv apperater. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Husk at A serien er den laveste serien til Samsung. Og det betyr igjen den billigeste. Og som oftest den dårligste. Jeg bare sier dette for at du skal være klar over dette før du kjøper deg ny TV. Men uansett. Lykke til Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Husk at A serien er den laveste serien til Samsung. Og det betyr igjen den billigeste. Og som oftest den dårligste. Jeg bare sier dette for at du skal være klar over dette før du kjøper deg ny TV. Men uansett. Lykke til Jaha og hvor kommer denne fantasien i fra? Uansett trådstarter dette er feil og A serien til Samsung er den nye toppserien selv om Breiker her ikke har fått med seg dette. Man bør gjøre et søk på tv-er og se på tester, priser etc før man utaler noe så feil som dette Lenke til kommentar
Windbringer Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Jad-Jada, jeg tror TVed fra Mamoz kommer fra England. Kansje derfor? Og Breiker, Smasung LE-40A656 er en veldig god TV. Det er den storste konkuranse for Sony KDL40W4000. A656 har veldig god "reveiws" og er en av det beste TV I dette storelse på prisen. Og det finnes ikke A serien eller et eller annet bokstav serien. Model code for samsung er slikt: LE = LCD-TV (outside North America) LN = LCD TV (North American version) PN/PS = Samsung Plasma TVs Og serien som følger: T = 2007 model A = 2008 Model S = er ikker sikkert hvilken år. For A (2008 modeller) er serien som følger: Series 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Series 6 er den beste "middle ground" for comsumers. Fordig series 7, 8 og 9 gir den nyeste teknology som LEDback lighting og ultra THIN panels som Samsung har ikke mestret enda og comsumers bør vente... Endret 8. oktober 2008 av Windbringer Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 ups. godtar den. bommet visstnok litt. Var anderledes for noen år tilbake. kanskje så kort som i fjor da de kjørte bokstaver. Og da var A den laveste serien. Før hadde jo man M, R, osv osv osv osv. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Det finnes vel ingen lovfestet garanti. Garanti er noe produsentene velger å gi med produktet, og dermed varierer garantien i omfang og tidsperiode. F.eks har Samsung, som vist i denne tråden, bedre garentiordninger for nordiske modeller. Reklamasjonsrett er derimot lovfestet i Norge, og er på to eller fem år. Produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn to år, gis fem år reklamasjonsrett. TVer faller under denne kategorien. Reklamasjonsretten dekker feil og mangler, mens garantiordninger kan gi goder utover dette. Angående rangering av Samsungs modeller har det helt frem til årets modeller vert vanlig å bruke bokstav betegnelser. S - R - N - M og F var de vanligste betegnelsene, i stigende rekkefølge. For årets modeller har Samsung "ryddet" litt opp i systemet, og laget en mer logisk oppbygning der høyere serienummer enkelt nok er bedre TV. Hva denne A'en står for er uklart, trolig er det bare for å bryte opp tallene i serienummeret. For årets modeller har vi foreløpig 3 - 4 - 5 og 6-serie for LCD TV med prefikset LE. Det rulles i disse dager ut 7 - 8 - og 9-serie som får litt nye finesser. Fortsatt er modellnummrene relativt komplisert oppbygd hvor tallet etter serienummer indikerer spesifikasjoner og det siste tallet indikerer design. 6-serien finnes f.eks i en utgave som heter A676 som til forskjell fra den vanlige A656 også har MPEG-4 tuner for det norske bakkenettet. Faktisk er Samsungs 6-serie oftest rangert over Sonys W4000, og ca likt som Sonys nye W4500 - alt etter hvilke preferanser en legger vekt på. 7- og 8-serien skal bildemessig være ganske like 6-serien, men ha fått oppgradert bildebehandling og noen flere funksjoner. 8-serien er i tillegg en slim-modell. De amerikanske versjonene av disse TVene skrytes det veldig av på forskjellige forum. Det mest intresante, ytelsesmessig, blir selvfølgelig LED TVene. For Samsung blir dette andre generasjon (F-serien i 2007). 78x og 9-serien blir LED-modeller. 9-serien sies å være helt oppe i tet med Pioneers Kuro. En liten brukertest av 9-serien for de som måtte være interesserte: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057727 Endret 11. oktober 2008 av chrlod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå