MrVilla Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Tror det første var blue max på Commodore 64. Er litt usikker. Var søskenbarnet mitt som hadde det og jeg ble øyeblikkelig frelst! Må ja vært på åttitallet og selv var jeg snaut 10-12 år. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 MrVilla skrev (Akkurat nå): Tror det første var blue max på Commodore 64. Er litt usikker. Var søskenbarnet mitt som hadde det og jeg ble øyeblikkelig frelst! Må ja vært på åttitallet og selv var jeg snaut 10-12 år. Et flyspill? Jeg husker også jeg spillte Ace Of Aces som var et flysimulator spill. Dette var dog på Comodore 128D. Men altså, det aller første elektroniske spillet jeg spilte var "Donkey Kong" (Tror det hette det) på en liten håndholdt sammenleggbar greie kjøpt i Sverige. Dette må vel ha vært i 1985 eller noe. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Bjerknez skrev (1 time siden): Et flyspill? Jeg husker også jeg spillte Ace Of Aces som var et flysimulator spill. Dette var dog på Comodore 128D. Men altså, det aller første elektroniske spillet jeg spilte var "Donkey Kong" (Tror det hette det) på en liten håndholdt sammenleggbar greie kjøpt i Sverige. Dette må vel ha vært i 1985 eller noe. Stemmer det! Ble superfasinert? Før dette så hadde vi hatt noen tv spill men "tennis" der man hadde en prikk som gikk frem og tilbake på skjermen men sliter med å kalle det spill? Men rett skal være rett. Kan være DET er det aller første spillet mitt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 MrVilla skrev (2 minutter siden): Stemmer det! Ble superfasinert? Før dette så hadde vi hatt noen tv spill men "tennis" der man hadde en prikk som gikk frem og tilbake på skjermen men sliter med å kalle det spill? Men rett skal være rett. Kan være DET er det aller første spillet mitt. Ja det stemmer! Det glemte jeg. Det første spillet jeg da spillte var et gammelt tennisspill med to kontrollere (med ledning) og med kun en vriknapp på. Det var min far som hadde kjøpt dette. Dette må ha vert rundt 1976 tror jeg. Han hadde dette fra jeg var veldig liten. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Slik så tv spillet ut: 1 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 tror det kan ha vert et browzer spill... type 123spill eller newgrounds... men det jeg kan huske er å spille er crash bandicoot, spyro og starcraft Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Bjerknez skrev (1 time siden): Slik så tv spillet ut: Veldig kult. Jeg husker ikke om det vi hadde var likt men formen tror jeg var veldig lik med slike kassetter som man satte i. Husker dog kun det spillet som vises på pakken der. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Var ingen kasetter på den jeg snakker om. Kun en knapp som man kunne skifte mellom 3-4 spill. Alle spillene handlet omtrent om det samme, men med litt forskjellige modus etc. Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Pole position på Commodore 64 brød boks versjonen,I en kjeller til et søskenbarn. Ble en C64 nyere design på meg noen månder etterpå etter mas ? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 (endret) Første spillet noen gang var hos en kamerat, på Atari (7800 tror jeg). På egeneid konsoll, Super Mario Bros 3 på Nintendo på tidlig 90-tall. På PC var det Tetris på en Windows 95-maskin. Ble etterhvert ganske hektet på Street Rod. Endret 25. juli 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Var ganske ung da jeg begynte å pirke borti PCen til min far. Eldste minnene må være Kid Pix på DOS og Zool på Amiga 1200. Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Første spillet jeg spilte var Yatzi på broren min sin PC tidlig på 90 tallet, jeg var 6-7 år gammel og det var før Win95 med mus og GUI da lærte jeg at man måtte skrive inn kommandoer som dir c : for å gå inn i c partisjonen og starte spill, programvarer osv. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 (endret) Jeg tenker at det må være Diablo 1. Kanskje jeg spilte Gorillas og Nibbels før det, men jeg tror jeg startet med Diablo 1 hos en onkel. Endret 28. juli 2020 av Flin Lenke til kommentar
Kuhn Singhto Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 ORM og MUD (multi user Dragon/Dungeon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå