paaskehare Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det første må vel ha vært Supermario. Jeg husker at vi faktisk pleide å leie(!) både konsoll og spill fra videosjappa. Fantastisk ^^ Er moro å se at mange har spilt de samme spillene som meg, som Jazz Jackrabbit og Duck Tales. Et annet spill jeg og søstra mi spilte utrolig mye var Mortal Kombat III - inntil mamma mente at det var for mye blod for to små jenter som oss (Ganske vittig å tenke på nå, når man ser hvor lite troverdig de blodsprutene egentlig er ^^) Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Husker jeg fikk spille ett spill som het SAM 2 på pc'n som liten, måtte gå inn i dos for å starte det og greier. Run SAM 2 elns. Oh the memmories Så kom w 95 og 98 og spill som sub culture, speed noe 2 (lottopurk gir penger til råkjørere) og fler, happy days Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Vanskelig å huske riktig, men Airwolf, double dragon eller bubble bobble på Commodore 64 er nok ikke langt fra sannheten. På C64 var det iallefall. Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Vanskelig å huske riktig, men Airwolf, double dragon eller bubble bobble på Commodore 64 er nok ikke langt fra sannheten. På C64 var det iallefall. Husker det godt faktisk Jeg var 5 år og hadde nettopp fått meg en ny kamerat som hadde PC. IBM og greier Så hadde han Blues Brothers spillet (nummer 2, som kom i 1993) Det første må vel ha vært Supermario. Jeg husker at vi faktisk pleide å leie(!) både konsoll og spill fra videosjappa. Fantastisk ^^ Husker vi gjorde det vi også. Leide Sega MegaDrive(elns), med Street Fighter og Sonic på videosjappa Endret 15. desember 2008 av mhm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det alle første spillet jeg kan huske jeg spillte på ha vært noe som heter "Dave". Lenke til kommentar
Skabbetuss Skrevet 23. desember 2019 Del Skrevet 23. desember 2019 Det første spillet jeg spilte var Barbarian The Ultimate Warrior på Commodore 64. Var på besøk til nabogutten, han var noen år eldre en meg. Dette måtte ha vært i 1990 ca Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 Commodore 64 spill var mange der, men første spillet jeg rundet er på ps1 Resident evil 1 Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Spilte diverse spill der og da som barn. Gjorde ikke det som tenåring, da jeg så på det som en barnslig ting som ikke kunne by på emosjonelle opplevelser slik som filmer. Det var helt til jeg prøvde et skrekk-skytespill kalt FEAR i sommeren 2009. Det var det som fikk meg til å begynne med videospill design Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 Første spillet jeg spilte var Boogerman på SNES på begynnelsen av 90' tallet. Hadde ikke noe SNES selv men leide den fra en filmutleie kiosk. ? Lenke til kommentar
Janzen Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Dette er vanskelig å svare på, for det er nesten 30 år siden nå. Men jeg tror det var Sonic 1 eller 2 på Sega som vi lånte på Music Box (spill, musikk og VHS filmer). (Ser også at dette er en 12 år gammel tråd.) Lenke til kommentar
Walkyrje Skrevet 26. januar 2020 Del Skrevet 26. januar 2020 Første spillet for min del var Jupiter lander på Commodore Vic 20. Begynner og bli noen år sia 1 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 hiver meg på Vic 20. hadde et håndholdt elektronisk spill før dette, men av dataspill så var det Scramble som er det første jeg kan huske. og D&D på Aquarius'en til en kamerat, som ble rundet hver eneste gang jeg var på besøk der. Good times! 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) Tipper det enten var Shufflepuck Cafe, Oids eller ett eller annet space spill på Machintosh 128k. Endret 30. januar 2020 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Mission Impossible på Commodore 64 1 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 27. januar 2020 Del Skrevet 27. januar 2020 Altered Beast trur eg, eventuelt et Sonic spill, begge til Sega MegaDrive. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Husker jeg var på besøk hos noen. Fikk sitte sammen med en eldre gutt i familien som hadde Amiga. Han hadde akkurat fått seg ett helt nytt spill, flachback. Tror ikke jeg fikk prøve det, men spilte derimot super offroad og senere den helga super mario på nes. Jeg trodde helt til nå der var mitt første møte med spill. Men google søk sier st flachback kom i 92. Da var jeg 9 år. Veit jeg peøvde super mario, duck hunt og turtles på nes antagelig lenge før det. Selv fikk jeg sega megadrive i 91-92 og spilte sonic og super hang on som de første spille e der. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Det var enten dette (første spillet som kom i hus – lånt) Eller Super Mario Bros på NES (kan ha spilt det hos venner, husker ikke..) Endret 7. februar 2020 av :utakt Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Det aller første spillet noensinne var nok gode, gamle Asteroids. Den lokale kiosken hadde et rom med spilleautomater på den tiden (Gud, nå føler jeg meg gammel), og jeg brukte å spare ukelønna og gå dit når jeg hadde noen kronestykker til overs. Hvis vi snakker "hjemme"-varianten så var det Othello, som jeg spilte på en konsoll jeg fikk til jul. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. februar 2020 Del Skrevet 7. februar 2020 Dette var en av de aller første spillene jeg kan huske jeg spilte: Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Den der Donkey Kong kjøpte bror min på 80tallet. Det er sikkert det første jeg spilte uten at jeg husker det. Tidligste PC SPILL jeg kan huske er nok Decent 1994, selv om garantert har spilt før det. Ellers er det jo Super Mario på Nintendo en eller anna gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå