teinan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) hei! Er ny på forumet. Har akkurat fått en Sigma macro linse, og begynt å jobbe med macro... ønsker kritikk på komposisjon, utsnitt, skarphet. Tar også imot andre kritikker. bildet er lettere skarpet opp i camera raw. nikon d80, f/11 1/60 iso-100 70mm b4,3 med frittstående blits sb900 på ttl-funksjon Endret 7. oktober 2008 av teinan Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har absolutt null peiling på bildekritikk og denslags, men måtte bare kommentere at det var utrolig fett hvordan man kan se at flua har den ene foten oppå den ene vanndråpa. Lenke til kommentar
teinan Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Har absolutt null peiling på bildekritikk og denslags, men måtte bare kommentere at det var utrolig fett hvordan man kan se at flua har den ene foten oppå den ene vanndråpa. jo, det var en av tingene som gjorde at jeg valgte ut dette bildet av alle jeg tok av den. Noen andre som kan litt om macrofoto som har noen inputs? edit: typo Endret 7. oktober 2008 av teinan Lenke til kommentar
PeterFisk Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 ønsker kritikk på komposisjon, utsnitt, skarphet. Tar også imot andre kritikker. Digger at lyset kommer fra den siden. Bildet kunne vært tatt helt vinkelrett på bordet for å få jevnere skarphet/uskarphet på beina. Lenke til kommentar
Kenny2000 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fint og artig bilde, fin eksponering. Skulle jeg ha endret på noe ville jeg ha croppet det slik at fluen kom i midten og dråpen til høyre tatt bort (så godt som). Den ene dråpen forteller det som trengs og den andre dråpen tar egentlig bort fokus bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå