GunnarGul Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hei, bestefaren min har planer om å kjøpe seg ny pc. Pcen skal brukes til internett/mail. Han har allerede OS osv. Jeg lurer på om dette oppsettet er greit nok: oppsett. I tillegg lurer jeg på om den klarer spill som half life 2 og counter strike: source(i tilfelle jeg drar på besøk). Takker for alle svar Endret 7. oktober 2008 av GunnarGul Lenke til kommentar
Inge90 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ser du har valgt AMD prosessor med hovedkort som har Intel socket. Det går nok ikke lille venn Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 ok, burde jeg endre på hovedkort eller prosessor? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 ok, burde jeg endre på hovedkort eller prosessor? Du har nok ikke lagt så mye arbeid i dette... Hovedkortet selges ikke lenger, og passer til prosessorer som heller ikke selges lenger. Antar du har kabinett fra før. Silverstone hotswap skjønner jeg ikke hvorfor du trenger... Kr 1331 er ikke en realistisk pris for en ny datamaskin. For 3000 får du en maskin som kan kjøre half life 2 og counter strike: source på en brukbar måte... Alternativet er bruktmarkedet. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Du har rett at jeg ikke har brukt så mye tid på det. Er hardware-noob så jeg trodde det var bare å finne forskjellige deler, som cpu, hovedkort osv. Men da vet jeg det, takk for svar. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Her har du et bra oppsett til 2200 kr. Alt passer fint sammen. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Tusen takk, det virker veldig bra, men mangler ikke skjermkort? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det hovedkortet har skjermkort innebygget. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tusen takk, det virker veldig bra, men mangler ikke skjermkort? Som Mr. Anki sier har dette kortet et integrert skjermkort som fungerer greit til lettere oppgaver. Du må opp i minst 300 kroner dersom du vil ha et eksternt skjermkort som yter bedre til f. eks. spill. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Veldig billig bestefar? Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg tror kanskje det er greit å kjøpe et skjermkort i tilegg. Han har allerede mus/tastatur og dvd rom, så hvis jeg fjerner det og legger til et skjerkort blir det nesten samme pris. Fungerer de fleste skjermkort, eller bare en spesiell type? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Isåfall anbefaler jeg HIS Radeon 3650 til cirka 400 kroner. Lykke til! Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Det skjermkortet så veldig bra ut til prisen. Ser ut til at pcen vil koste omtrent 2500 kr, noe bestefar synes er greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå