Gå til innhold

Xbox live kobling til modem (bredbånd) - ip-adresse feil

Coneunofax

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp her.

Jeg har en xbox360 og spiller litt på live i ny og ne. Intill i dag har jeg ikke hatt noe problem. I dag ville den ikke koble seg opp, og etter en test viste IP-adressen seg å være problemet. Jeg kobler alltid xboxen til modem (bredbåndtilgang). Jeg har prøvd å legge inn nettverksinformasjonen selv, manuelt (er 90% sikker på at jeg la inn riktig). På pcen (tok kabelen ut av xboxen og satte inn i pcen) fikk jeg tilkobling. Jeg brukte "kjør.exe" og skrev inn "cmd" + enter, og skrev "ipconfig" i nye vinduet. Der fikk jeg informasjonen jeg skrev inn. Jeg har lagt ved et bilde under, men er usikker på hva som er trygt å gi bort så jeg bluret vekk litt.

Jeg har sett på tidligere tråder med samme tema, men fant ingen løsning.

Er det noen som vet hva problemet kan være? Andre med lignende problemer?

Tusen takk for hjelpen :thumbup:

post-72797-1223239757_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at det abonnementet du har hos Canal Digital kun inneholder 1 ip adresse. Så når du kobler fra PC til xbox så feiler den siden det kun er en MAC adresse som kan ha den ip adressen du har fått tildelt og du må da slå av utstyr i noen timer før du kan koble til xbox igjen.

Det er jo mulig du har flere dynamiske ip adresser og da kan du bare se bort ifra hva jeg skrev.

Uansett ville kjøp av router løse dine problemer.

Lenke til kommentar
takk for svar. er det ingen måte å konfigurere dette?

Etter et raskt søk så fant jeg denne siden:

http://www.klcconsulting.net/smac/

Dette programmet "endrer" MAC adresse på ditt nettverkskort. Da kan du endre det til den samme MAC-adressen som din xbox har. Jeg har aldri testet dette før så det gjøres helt på egen risiko. Men det er flere forumer hvor dette diskuteres.

MAC adresse er en unik adresse som er hardkodet i nettverkskortet og skal være unikt for alle kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...