Gå til innhold

Hjelp! Maskina mi restarter av seg selv. Vet ikke hvorfor

Turisten

Anbefalte innlegg

I går startet dette fenomenet. Jeg kan ha på maskina mi fra 1 time til 1min. Men når den først har begynt å restarte, så fortsetter den mange ganger etter hverandre. Dette skjer helt tilfeldig. Helt uten grunn.

Jeg aner ikke hvorfor det skjer eller noe som kan forårsake dette.

Jeg har 2 muligheter for at dette kan skje.

1. Jeg modda pcen min altså holdt på inni her, med kabler og div shit, og det kan hende jeg har kommet borti noe.

2. Jeg lastet ned en windows update som kan ha fucka noe med maskina mi.

også noen ganger når jeg restarter kommer en beskjed: "unexpected error.. . ." men jeg legger ikke merke til noe som er galt.

Jeg har skjekket logger, men det er ikke noe tegn på noe galt. Eneste som er en "Warning" er low discspace. Men jeg har over 500mb ledig på alle sammen. C: er 2.29GB ledig.

Trenger gjerne noen som kan hjelpe meg her.. Kom med alle mulige forslag, jeg vil prøve alt.

Forresten, nå har maskina mi vært på i over 1,5 time.. men jeg er nesten sikker på at den ikke er fikset.

AMD Athlon MMX 1400mhz | 1154MB SD-RAM | ABIT KT7 VIA hovedkort | Win2k SP3 | DirectX 9.0 | GeForce Ti4600 128mb | HDD: 20GB WDC, 80GB WDC, 120GB Maxtor | Chieftech Scorpion | CD-RW Brenner |

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Har du på du på "automaticly restart" funksjonen, ved feil på PC'n da? Sjekk ... Kontrollpanel --> System --> Advanced --> Startup and Recovery "settings" .

Hvis du har denne på kan du jo skru den av for å sjekke hvor eventuelt feilen ligger... Du kan jo også ta system restore hvis maskina de fucka etter noe du la inn...

Nå vet ikke jeg hvilket OS du kjører så det blir litt vanskelig å gi noe konkrete tips..

Lenke til kommentar

Dette sto da jeg fikk blue screen:

0x0000000A 0xF5L88A10, 0x00000002, 0x00000001, 0x80062F5F

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL

Adress 80062F5F base at 80062000, Datestamp 3c989e09 - hal.dll

Beginning dump of physical memory

jeg aner ikke i det hele tatt hva som er galt.. :shrug:

er det RAM'en min? eller HK? eller noe med HDD? eller systemet mitt?

eller hva er deT? :shrug:

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg søkte litt på internett å fant ulike poster/artikler du kan ta en titt på...

Her står det om HAL.dll og Her kan du lese om en som har det samme problemet som deg

Det som kan være grunnen til problemet ditt, er mulig nettverkskortet ditt ( hvis du har noe ) Prøv å skift PCI inngangen til nettverkskortet ditt... Sett nettverskortet så langt unna alle andre PCI kort i maskinen din og se hva som skjer. Mulig det er en IRQ conflict.. Du kan også prøve å stokke om litt på de andre PCI kortene dine, hvis dette ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Hmm... Har du på du på "automaticly restart" funksjonen, ved feil på PC'n da? Sjekk ... Kontrollpanel --> System --> Advanced --> Startup and Recovery "settings" .

Hvis du har denne på kan du jo skru den av for å sjekke hvor eventuelt feilen ligger... Du kan jo også ta system restore hvis maskina de fucka etter noe du la inn...

Nå vet ikke jeg hvilket OS du kjører så det blir litt vanskelig å gi noe konkrete tips..

Lenke til kommentar

Jeg har også det samme problemet som han andre beskrev, og jeg gjorde som du sa. Men hvordan kommer du inn i windows etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har samme feilen på min maskin etter at jeg satte inn et eldgammelt

3D-blaster PCI i mitt A7N8X kort. Min tryner ikke, men jeg får feilmeldinga

ved reboot. Har ikke hatt tid til å sjekke hvorfor dette skjer, men det ser ut som om det burde være mulig å fikse via irq-settingene bios.

Uansett så er det ikke sikkert at du ha samme problemet.

Lenke til kommentar
Jeg ville iallefall prøv å sette f.eks LAN kortet helt nederst. og lydkortet helt øverst. Disse kan for få konflikter med hverandre. Sett LAN kortet nedert så setter du di andre PCI kortene så langt unna som mulig..

jeg har gjort dette men får ca samme problem..

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Datestamp 3db42a96 - win32k.sys

får også denne når maskina starter opp og kommer i windows i en sånn grå rute: Unexpected internal c-tree® error 7716

:( aner ikke hva som er galt eller hva jeg bør gjøre..

Lenke til kommentar
1. Click Start, and then click Run. The Run dialog box appears.

2. Type regedit and then click OK. The Registry Editor opens.

3. Navigate to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon

4. In the right pane, delete the following value:

NewGina

5. Navigate in turn to each of the following keys, and delete the value that is indicate for each one:

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetservicesos2srvparameters

Value: firestarter <path to sud.exe>

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetservicesindexparameters

Value: firestarter <path to remscan.exe>

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetservicesindex

Value: image path <path to fire demon.exe>

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetserviceseventlogapplicationindex

Value: event message file <path to fire demon.exe>

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetserviceseventlogapplicationmmtask

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetserviceseventlogapplicationos2srv

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetservicesmmtask

Value: image path <path to fire demon.exe>

Key: HKEY_LOCAL_MACHINEsystemcurrentcontrolsetservicesos2srv

Value: imagepath <path to fire demon.exe>

6. Click Registry, and click Exit.

dette sa symantec siden at jeg skulle gjøre..

men jeg finner jo ikke noen av disse pathsene. de er ikke der, så jeg kan ikke forandre på noe av det.

fatter faen ikke en dritt av dette.

This virus downloads the Dl.exe file from the remote host, runs the program, and then runs an install routine that installs files under the C:WinntSystem32Os2 folder in a hidden folder called "New".

dette sa microsoft siden. men jeg har ikke den heller, dermed har jeg ikke det viruset.

har du noen andre forslag danandre?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet. Jeg leverte inn maskinen til reklamasjon og jeg tror ikke de fant helt ut hva det var. De sendte meg bare en ny maskin (ram, HD og cd-brenner var det ikke noe gale med).

Jeg fikk en ny maskin idag, strålende fornøyd. Gikk helt fint i en godt time nå. Men så kom problemet igjen. Den bare restarter, og da må jeg ta ut strømledningen og sette den inn igjen for å i det hele tatt få startet igjen.

Det jeg da må spørre dere som har dette problemet om er om dere har trådløse tastatur og mus?

Jeg fikk problemer igjen nå når jeg koblet i det (det kan jo være tilfeldigheter da men).

Jeg har en Shuttle så her er alt fikset opp av komponenter fra før (utenom HD, ram og CD/RW)

Jeg får som regel litt flimmer og rare greier på skjermen før den rebooter.

Lenke til kommentar

skjer ikke meg.

har ikke noe tråløst.

dette skjedde bare plutselig.. var helt fin fram til plutselig en dag..

er så skikkelig weird.

jeg har byttet plasser på kortene i pcen. satte netverks kort nederst og lydkort oppe ved skjermkortet. ser ikke ut til å hjelpe så mye.

har heller ikke dette viruset.

vetta fan ka eg ska gjøre.

Lenke til kommentar

tviler litt på at det har med hvor komponentene dine står. Og jeg tror heller ikke det er virus. Men man skal aldri si aldri.

Min maskine er helt ny. ingen programmer ligger inne og ingen virus.

Heller ingen mulighet for å bytte på plassering av diverse kort siden dette er integrert på hovedkortet.

Veldig merkelig og når jeg fikk reklamasjon på maskinen så sendte de meg bare en ny uten å si hva problemet kunne være.

------

Shuttle SN41G2 | 512ram | 120Gb hd western digital | Asus brenner | Logitec trådløs tast og mus | samsung syncmaster 191T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...