Gå til innhold

Lages ikke bærbare uten widescreen lenger?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny laptop. Men alle jo short-screen (eller widescreen som noen kaller det).

Jeg har sett igjennom alle laptopene på komplett.no. Bortsett fra én (som ikke har kraftig nok grafikk) har alle widescreen. Det jeg vil ha, er:

- Ikke shortscreen (aka widescreen)

- Ikke speilskjerm (aka glossy)

- Nvidia 8600m GT eller bedre

Lages ikke sånne lenger?

Alle som plages med widescreen kan få lov å lette på trykket i denne tråden. Og til de som synes det er kult: Nei takk, jeg betaler ikke 15000 for en skjerm med 30 færre linjer enn den jeg har nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes fortsatt mange laptopper med 15,4" skjermer. Søk og du vil finne.

15,4 tommers widescreen, ja.

IBM/Lenovo produserer vel fortsatt bærbare uten widescreen.

Ja, men bare 14,1 tommer. Jeg glemte å si at jeg vil ha 15 tommer. Dessuten har ikke de uten widescreen 8600m GT eller bedre.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ikke ha widescreen? Selv hadde jeg aldri klart meg uten det. :)

Lurer på om det har noe å gjøre med at jeg har tekstfiler med 8000 linjer, der hver linje er maks 80 bokstaver bred.

noxfh8.png

Dessuten har en widescreen 12.3% mindre plass enn en vanlig skjerm med "samme størrelse" (samme antall tommer diagonalt). Og det er jo dumt, når jeg trenger plass. (Nei, gidder ikke kjøpe 17-tommer, mesteparten av den ekstra plassen kommer jo på sida, der jeg ikke bruk for den!)

Lenke til kommentar
Tror du skal slite litt med å finne en god laptop beregnet på den vanlige forbruker, som ikke har widescreen på markedet nå.

Panasonic Toughbook, eller hva de nå heter har Firkant skjerm, men er svinedyr.

Ikke de som er 15-tommer. De har widescreen.

Til de som ikke skjønner problemet: Her står det hvorfor widescreen er bak mål, og hvorfor det lages likevel:

http://www.miketaber.net/articles/Widescre...Conspiracy.aspx

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...