Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Damen skal ha bil - liten og billig

SSSø

Anbefalte innlegg

Ja, nå skal damen ha seg sin første bil.

Kriteriene hennes er at den er liten. Veldig liten. I tilleg må den være søt. Hvordan hun definerer søt har jeg enå ikke klart å finne ut av. Motor, antall seter, utsryr osv har sånn jeg har forstått det lite å si. Som typen hennes vil jeg helst at hun skal ha et par airbags her og der, da. Men det er jo begrenset hvor trygg bil en får med disse kriteriene.

Prøvde å fåreslå en Mazda MX-5, men den hadde visst for langt panser. Toyota Starlet likte hun egentlig, men det hadde jo vært greit med litt flere alternativer, og jeg klarer faktisk ikke å komme på særlig mange små biler jeg har lyst å se henne i. Altså; siden jeg er over gjennomsnittet interessert i bil får hun ikke kjøre rundt i hva som helst (les: biler jeg personlig, gjerne ubegrunnet, ikke liker)

Har også sett litt på Peugeot 106, der ser det ut til at en kan gjøre et bra kjøp. Ford Fiesta (Ka er for stygg, og kvaliteten er visst heller ikke på topp) er også et godt alternativ (vi kjenner en Ford-mekaniker).

Pris: "Jeg vet ikke. Sånn at jeg får en bra bil, men likevel ikke blir lutfattig når jeg har kjøpt den." (jeg tolker det som maks 40 000, men helst under)

Så noen som har noen tips?

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A-klasse var ikke dumt, men tror kanskje det kan bli litt dyrt. Selv har hun funnet et par VW Lupo'er hun liker.

Edit: A-klasse så visst ut som en familiebil, og det var visst ikke en bra ting.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Mange gode forslag her. Lurifaksen har helt klart kommet med den fineste bilen, men også den mest urealistiske.

Alemraen var nok litt i dyreste laget (får jo den gamle versjonen billigere da, men de er for kjedelig). Sunny har jeg selv kjørt mye, og de er absolutt ikke dum, bare veldig stygg.

Mazda 323 hadde jeg helt glemt. Får vel se om det er noe hun liker. De skal nå hvertfall ha kvaliteten på sin side.

VTS'en tror jeg ikke hun vil like, har en følelse av at hun vil si den er harry, men jeg skal nå vise den til hun. Selv er det en bil jeg kunne tenkt meg om jeg skulle ha en liten billig bil.

Lenke til kommentar

Må si jeg føler med deg når du har fått denne oppgaven. Jenter som skal ha bil ofte noen av de mest urealistisk kravstore personene jeg vet om. Aller helst skal de ha en Audi TT, men vil ikke betale mer enn hva det koster for en 85-modell Polo. Det er heller ikke måte på hva man kan finne av "feil" på en tilsynelatende glimrende bil heller:

"Mønsteret på setet var rart."

"Så teit den var bakfra."

"Den var helt perfekt, men jeg vil ha en blå."

"Det ser ut som om den gråter fra lyktene."

Også blir det din jobb å finne noe som går klar av alle slike tilbakemeldinger. Bare at til den samme prisen som en halv Gucci-veske, og helt litt billigere. Helt håpløst ;)

Lenke til kommentar
Må si jeg føler med deg når du har fått denne oppgaven. Jenter som skal ha bil ofte noen av de mest urealistisk kravstore personene jeg vet om. Aller helst skal de ha en Audi TT, men vil ikke betale mer enn hva det koster for en 85-modell Polo. Det er heller ikke måte på hva man kan finne av "feil" på en tilsynelatende glimrende bil heller:

Også blir det din jobb å finne noe som går klar av alle slike tilbakemeldinger. Bare at til den samme prisen som en halv Gucci-veske, og helt litt billigere. Helt håpløst ;)

Nei, det er ikke lett. Særlig når hun ikke klarer å forklare hva hun liker. Men i morgen skal jeg ta hun med så hun får sett på en Lupo in real life. Håper hun fremdeles liker den.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært med på å leite etter søte, små og praktiske biler til eks-kjærester og kvinnelige familiemedlemmer. Min erfaring er derimot den at hvis man skal finne en bil som passer til fire kriterier, og heller ikke ha rullet 500k - er det bedre å la dem styre med det selv.

Kjøper hun Lupo, kjøper hun problemer.

Og ja, jeg kjenner igjen alle disse:

Glem heller ikke:

"Men nå når jeg har tenkt meg om, vil jeg heller ha den i mørkeblå".

"Den ser så lei-seg ut"

"Den hadde kledd min venninne Ida, synes du ikke det Adrian?"

"Den vil jeg ikke ha. Den har for mange ting i dashbordet"

Lykke til. Måtte fanden være med deg!

Lenke til kommentar

Takker for støtten. Damen min virker forresten ikke fullt så ille som dere beskriver. Eneste er at hun gjerne kan finne på å si at små biler er for stor, hun er særlig kritisk til langt panser.

Har ennå ikke vært å sett på bil med henne. Jobber av en eller annen grunn fra 7.00 til 23.00 hver dag, så blir lite med tid (og idag eg jeg syk).

haggbard, hva er problemene med Lupo? Skjønner jo at man ikke får en feifri bil i den prisklassen, men har Luop noen spesielle problemer? Jeg klarer å fikse den del selv, kjenner i tillegg et par mekanikere (kun en jeg kjenner så godt at han jober gratis, da). Men igjen, gidd ikke kjøpe problemer.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Kjøp en liten rosa Toyota Yaris!!

Morra mi gjorde det(ikke rosa da) og til dags dato har det ikke vært 1 eneste feil på den bilen. Det er en 2000 mod som har rulla 120 000km og jeg har enda ikke bytta en eneste dings bortsett fra filter osv.. Det verste som har skjedd hitill er skraping fra et br.skjold.

På den bilen er det jo ikke panser omtrent eller... Du ser det hevrtfall ikke innenfra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...